نسخه چاپی

حجت الاسلام سید علی طاهری نماینده سابق مجلس:

اكران فیلم های خوب خارجی مورد تاكید برخی از نمایندگان مجلس بود

قطعا فیلم خارجی كه نكته منفی و تهاجمی را برای فرهنگ كشور ایجاد نمی كند و به فیلمی كه مشكل ساز است ارجحیت دارد. موضوع اكران فیلم های خوب خارجی در كمیسیون فرهنگی مورد بحث و تاكید برخی از نمایندگان بود

به گزارش نما، حجت الاسلام طاهری سخنگوی سابق کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی درباره اینکه یکی از مشکلات سینمای ایران اکران نکردن فیلم های خوب خارجی است، آیا در کمیسیون فرهنگی در دوره شما این مسئله بحث شد یا نه؟ گفت: برخی از فیلم های خارجی منجر به ایجاد معضلی در جامعه نمی شود و سیاه نمایی کشور نیست. درمقابل برخی از فیلم های ایرانی هستند که به سیاه نمایی داخلی می پردازند، به طوری که اگر یک مشکلی در کشور درصد پایینی از جامعه گرفتار آن باشند، یک فیلم به گونه ای نشان می دهد که گویی اکثر جامعه با آن معضل دست به گریبان هستند.
وی با اشاره به اینکه گاهی در برخی از فیلم ها شاهد درشت نمایی از نقاط منفی کشور و در مقابل عدم پرداختن به واقعیت های مثبت کشورهستیم، به صباتوضیح داد: زمانی که این گونه فیلم ها را با فیلم های خارجی مقایسه کنیم، قطعا یک فیلم خارجی که نکته منفی و تهاجمی را برای فرهنگ کشور ایجاد نمی کند و به فیلمی که مشکل ساز است ارجحیت دارد. به طورکلی موضوع اکران فیلم های خوب خارجی در کمیسیون فرهنگی مورد بحث و تاکید برخی از نمایندگان مجلس بود.
طاهری در پاسخ به این سوال که مشکل لغو کنسرت های با مجوزهمچنان پابرجاست،آیا کمیسیون فرهنگی در زمان شما راهکاری برای رفع این مشکل داشت، گفت: این بحث به طورکلی مطرح بود. وزارت ارشاد به دلیل ماموریت های متعددی که دارد، گاهی اوقات ۹۰ درصد فعالیت های یک اداره کل یکی از استان هایش برگزاری کنسرت می شود. توجیه این مسئله این است که برگزاری کنسرت چون هزینه ای برای وزارت ارشاد ندارد و تنها مجوز آن را صادر می کند، بنابراین نسبت دیده شدن آن در جامعه چند برابر فعالیت های دیگر ارشاد است.
همیشه این نقد مطرح می شد که باید یک تناسبی بین ماموریت هایی که برای وزارت خانه تعریف شده و آنچه مردم نسبت به عملکرد وزارتخانه می بینند ایجاد شود.

۱۳۹۶/۷/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...