نسخه چاپی

روایتی از آوارگی 400هزار نفری

بر اساس گزارش جدید مجله اكونومیست كه مستند بر آمارهای كمیساریای عالی پناهندگان و سازمان بین المللی مهاجرت می باشد، وضعیت "روهینگیاها" بدترین شكل پناهندگی در طول دهه های اخیر است.

به گزارش نما، بر اساس گزارش جدید مجله اکونومیست که مستند بر آمارهای کمیساریای عالی پناهندگان و سازمان بین المللی مهاجرت می باشد، وضعیت "روهینگیاها" بدترین شکل پناهندگی در طول دهه های اخیر است.

نگاهی بر آمارها
در بین سال های 91 تا 92 میلادی, 600 هزار روهینگیا از خاک میانمار به دلیل خشونت های ارتش فرار کردند.
400 هزار نفر از ناآرامی های قبلی همچنان در بنگلادش به سر می برند و 700 هزار نفر از "روهینگیا ها" در دیگر کشورهای آسیایی و خاورمیانه به سر میبرند.

سرعت بحران

بر اساس مقایسه آماری، سرعت آوارگی 400 هزار نفر از 19سپتامبر 2017 و صرفا در چند هفته, شدت و سرعت این بحران را نشان می دهد.
در بحران آوارگی عراق در سال های 2001 تا 2002 و در طول چندین ماه 1.4 میلیون نفر از خانه هایشان فرار کردند. در بحران رواندا در سال 1994 و آنهم در طول چندین ماه 2.3 میلیون نفر از خانه های خود به دلیل خشونت ها آواره شدند.

نگاه برخی نهادهای بین المللی

سازمان بین المللی مهاجرت این بحران را "سریع و در ابعاد گسترده" وصف می کند. کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد, زید الرعد الحسین آن را "نمونه کامل پاکسازی قومی" می خواند. کمیته منع تبعیض علیه زنان و کمیته حقوق کودک, فجایع رخ داده را " جنایت علیه بشریت" دانسته اند.

۱۳۹۶/۷/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...