نسخه چاپی

نامه دانشجویان صنعت نفت به رییس قوه قضاییه

جمعی از فارغ‌التحصیلان و دانشجویان گروه الف دانشگاه صنعت نفت در نامه‌ای به آیت‌الله آملی‌لاریجانی ریاست قوه قضائیه نكاتی را درباره وضعیت خود متذكر شدند.

به گزارش نما به نقل از تسنیم؛ جمعی از فارغ‌التحصیلان و دانشجویان گروه الف دانشگاه صنعت نفت در نامه‌ای به آیت‌الله آملی‌لاریجانی ریاست قوه قضائیه نکاتی را درباره وضعیت خود متذکر شدند.

در بخشی از این نامه آمده است: ما فارغ‌التحصیلان و دانشجویان دانشگاه صنعت نفت بیش از 2 سال است که پیگیر مطالبه به حق و قانونی خود یعنی استخدام بدون آزمون فارغ‌التحصیلان گروه الف دانشگاه نفت هستیم که با ابلاغیه آقای زنگنه به تاریخ 19 خرداد 1394 متوقف شده است. بارها و از مجاری گوناگون پیگیر حق پایمال شده خود بوده‌ایم ولی متاسفانه وزارت نفت با بی‌توجهی به قوانین، تعهدات خود در قبال ما را زیر پا گذاشته است.

این نامه می‌افزاید: تنها مرجع قابل اعتماد برای پیگیری مطالبه به‌حق خویش را دیوان عدالت اداری دانسته که منجر به شکایت تعدادی از فارغ‌التحصیلان با ارائه مستندات مستدل و معتبر به آن نهاد محترم شد. اکنون رای دیوان عدالت اداری با عنوان "الزام وزارت نفت به استخدام رسمی و بدون آزمون فارغ التحصیلان گروه الف دانشگاه صنعت نفت حسب روال سابق" صادر گردیده است که با توجه به امتیازات ذکر شده در زمان ورود دانشجو (در دفترچه کنکور سراسری و سایت‌های رسمی وزارت نفت) و تعهد محضری اخذ شده از وی، الزام وزارت به استخدام ایشان حسب روال سابق (روال قبل از ابلاغیه خرداد 94 وزیر) اعلام شده است.

در بخش دیگری از این نامه ضمن تشکر از دستگاه قضایی برای بررسی این پرونده در دیوان عدالت اداری تاکید شده است: بعد از ابلاغ رای به وزارت نفت به یک‌باره جمع کثیری از فارغ‌التحصیلان گروه الف که تا قبل از این با شروط جدید وزارت استخدام‌شان منتفی شده بود، دعوت به شرکت در فرآیندی شاذ و جدید برای ارزیابی شده‌اند. فرآیند عجیب و نامتعارفی که ارتباطی با حوزه تخصصی نفت و گاز نداشته و در سال گذشته از سوی وزارت اعمال گردید و منجر به حذف تعداد زیادی از فارغ‌التحصیلان گروه الف شد. درحالی که در رای دیوان عدالت به صراحت جذب عده‌ای از دانشجویان و عدم جذب عده دیگر از همین گروه به علت عدم رعایت ضوابط قانونی، خلاف قانون اعلام شده است.

این نامه می‌افزاید: وزارت نفت پس از رسانه‌ای شدن رای دادگاه بدوی به نفع فارغ التحصیلان دانشگاه نفت، عزم خود را برای مقابله با این رای منصفانه و بحق دادگاه بدوی جزم نموده و از هر طریق و با هرفشار ممکن از مجاری مختلف در صدد فشار به دستگاه قضایی و دیوان عدالت اداری برای باطل یا خفیف نمودن رای دادگاه بدوی در دادگاه تجدید نظر است.

در پایان این نامه آمده است: بار دیگر ضمن تشکر از رای به‌حق دیوان عدالت اداری در مرحله بدوی، با اعلام محکومیت فشارهای نامتعارف به دستگاه قضا و نزریق اطلاعات و آدرس‌های غلط به مجموعه دیوان عدالت اداری از جانب وزارت نفت، ما دانشجویان و فارغ التحصیلان گروه الف دانشگاه نفت تقاضامندیم به منظور شفاف‌سازی ما وقع ماجرا، جلسه‌ای با جنابعالی به عنوان قاضی القضات و رئیس محترم قوه ‌قضاییه برگزار کنیم.

۱۳۹۶/۷/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...