نسخه چاپی

بازی برخی اعراب با سرنوشت امام موسی صدر

یك روزنامه لبنانی اعلام كرد: مقامات لیبی اخیرا در گزارشی بسیار مهم تاكید كرده اند كه بر مبنای اطلاعات موثق امام موسی صدر تا سال 1994 زنده بوده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه السفیر لبنان، هیئت مقامات قضایی لیبی که اخیرا به بیروت سفر کرده برای ارائه اطلاعات و مستندات مهم در زمینه پرونده ربودن امام موسی صدر اعلام آمادگی کرده است.

این هیئت قضایی تاکید کرده که برخی اطلاعات مرتبط با این موضوع در جریان درگیریها میان رژیم قذافی و انقلابیون ازبین رفته یا سوخته است. همچنین گفته شده برخی افراد که درموضوع ربایش امام موسی صدر دست داشته اند به خارج از لیبی فرار کرده اند.

بر این اساس، این افراد به برخی کشورهای عربی پناه برده اند و در ماههای اخیر برای عدم ردیابی خود میان چند کشور در گردش بوده اند.

به نوشته روزنامه السفیر نحوه برخورد برخی کشورهای عربی با موضوع متهمین پرونده ربایش امام موسی صدر بسیار سوال برانگیز و شگفت آور است و آنان به جنبه های انسانی این مسئله توجهی ندارند.

بنابراین گزارش، طرف لیبیایی اطلاعات بسیار مهمی را ارائه کرده که نشان می دهد امام موسی صدر به مدت 16 سال (از 1978 تا 1994) در خاک لیبی حضور داشته و زنده بوده، اما بعد از این تاریخ اطلاعات موثقی در زمینه زندگی یا درگذشتن وی وجود ندارد.

این در حالی است که اطلاعاتی در همین راستا نیز وجود دارد که نشان می دهد امام موسی صدر در زمان آغاز عملیات نظامی علیه لیبی در اواسط سال 2011 در قید حیات بوده است.

از سوی دیگر، طرف لبنانی در دیدار با این هیئت قضایی در لیبی تاکید کرده است: با توجه به گذشت 33 سال از مسئله ربایش امام موسی صدر نمی توان بیش از این منتظر ماند و اگر امام موسی صدر و همراهانش زنده باشند عامل زمان بسیار مهم است و تاخیر در آن جایز نیست.

از سوی دیگر گفته می شود طرف لیبیایی که هم اکنون درخاک لبنان حضور دارد، هیچ اطلاعات نهایی و متقنی در زمینه زنده بودن امام موسی صدر و همراهانش ارائه نکرده است.

۱۳۹۰/۱۱/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...