نسخه چاپی

اقدام سیا برای كشتن رهبران طالبان در افغانستان

مهم‌ترین رویدادهای امنیتی امروز افغانستان را در این خبر مشاهده می كنید.

به گزارش نما به نقل از فارس، کشته شدن هفت عضو یک خانواده در حمله نیروهای امنیتی در ننگرهار، بازداشت عضو مهم شبکه حقانی در کابل، افزایش عملیات‌های سیا بر ضد طالبان، حمله طالبان به فرماندهی پلیس جغتو غزنی، اقدام سیا برای کشتن رهبران طالبان در افغانستان از مهمترین رویدادهای امنیتی امروز سه شنبه 2 آبان است.

کشته شدن هفت عضو یک خانواده در ننگرهار

مسئولان محلی ولایت ننگرهار می‌گویند که در عملیات نیروهای ویژه کشور در شهرستان مومند دره این ولایت، هفت عضو یک خانواده کشته شده‌اند.

به گزارش فارس، منابع محلی در ننگرهار گفته‌اند، این عملیات شب گذشته در منطقه ویالی 29 شهرستان مومنددره راه‌اندازی شده بود.

بازداشت عضو مهم شبکه حقانی در کابل

ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان از بازداشت یکی از طراحان اصلی حمله‌های تروریستی شبکه‌ حقانی در کابل، خبر داد.

ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان از بازداشت یکی از طراحان اصلی حمله‌های تروریستی شبکه‌ حقانی در کابل، خبر داد.

در اطلاعیه ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان آمده است که این شخص «ملا سور گل» مشهور به «مولوی بشیر موسهی» است و از عضوهای مهم طالبان، همکار سازمان امنیت پاکستان، شبکه‌ حقانی و القاعده است.

افزایش عملیات‌های سیا بر ضد طالبان

به گزارش فارس، در پی افزایش نا امنی‌ها در کشور افغانستان، سازمان امنیت مرکزی آمریکا، گفته است عملیات‌های خود را علیه طالبان در افغانستان افزایش می‌دهد.

در حالی که امید می رفت پس از اعلام استراتژی جدید آمریکا در قبال افغانستان، حملات و توان نظامی طالبان کاهش یابد اما ظاهرا این موضوع نتیجه معکوس داشته است.

حمله طالبان به فرماندهی پلیس جغتو غزنی

به گزارش فارس، مقامات محلی غزنی از حمله طالبان بر فرماندهی پلیس شهرستان جغتو خبر می‌دهند.

نصیر احمد فقیری ؛ یک عضو شورای ولایتی غزنی، از حمله طالبان بر فرماندهی پلیس شهرستان جغتو خبر داد و گفت: صبح امروز ساعت هشت ایستگاه فرماندهی پلیس شهرستان جغتو از چند جانب مورد حمله طالبان قرار گرفته است.

اقدام سیا برای کشتن رهبران طالبان در افغانستان

مقام‌ها در سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) می‌گویند که قرار است این سازمان تیم ویژه‌ای را برای کشتن رهبران طالبان به افغانستان بفرستد.

روزنامه نیویورک تایمز به نقل از مقام‌های سازمان سیا نوشته که اعزام تیم ویژه برای کشتن رهبران طالبان بخشی از استراتژی جدید آمریکا در افغانستان است.

۱۳۹۶/۸/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...