نسخه چاپی

جزئیات تحریم‌های جدید علیه ایران

فردا قرار است كه كنگره آمریكا، برای تصویب چهار لایحه تحریم علیه ایران وحزب الله لبنان رأی‌گیری كند.

به گزارش نما به نقل از فرارو، جمعه گذشته تعدادی از جمهوری‌خواهان ارشد آمریکا خبر دادند که کنگره این کشور در این هفته برای اعمال تحریم‌های جدید علیه برنامه موشک‌های بالستیک ایران و حزب الله لبنان رأی گیری می‌کند.

خبرگزاری رویترز گفته که این تحریم‌ها در راستای اتخاذ موضع سرسخت علیه ایران بدون تضعیف توافق هسته‌ای است. کوین مک‌کارتی، رهبر اکثریت جمهوری‌خواه کنگره و اد رویس، رئیس کمیته امور خارجی کنگره، در بیانیه مشترکی اعلام کردند که "این مسئولیت کنگره است که بر روی یک استراتژی واضح جهت متوقف کردن رفتار بی‌پروای ایران با قوه مجریه (آمریکا) کار کند."

این درحالی است که در مجلس سنا نیز تلاش‌های جداگانه‌ای برای اصلاح یک قانون موجود در جریان است. هدف از این اصلاح، وضع کردن شرایط جدید برای نقش آمریکا در برجام است.

فردا کنگره قرار است برای چهار تحریم علیه ایران رأی گیری کند. این تحریم‌ها شرح زیر است:

۱ - "قانون موشک‌های بالستیک ایران و اجرای تحریم‌ها" (H.R. 1698)

این قانون توسط اد رویس، معرفی شده و هدف آن گسترده کردن تحریم‌ها علیه ایران به خاطر برنامه موشکی و "سایر اهداف" است.

۲ - "قانون تحریم کردن کاربرد غیرقانونی غیرنظامیان به عنوان سپرهای بی‌دفاع " (H.R. 3342)

این قانون توسط مایک کالاگر، معرفی شده و هدف آن اعمال تحریم علیه افراد خارجی که مسئول نقض حقوق بشر به دلیل "استفاده حزب الله از غیرنظامیان به عنوان سپرهای انسانی" است.

۳ - "قانون اصلاحیه‌های منع تامین مالی بین المللی حزب الله ۲۰۱۷ " (H.R. 3329)

هدف از این قانون، اصلاح یک قانون متعلق سال ۲۰۱۵ درباره منع تامین مالی حزب الله است تا تحریم‌های اضافی علیه این حزب اعمال شود. این قانون نیز از سوی اد رویس مطرح شد. روزنامه الحیات این قانون را مهمترین قانون دانسته که تمام کسانی که حزب الله را تامین مالی می‌کنند، را تحریم می‌کند.

۴ - "قانون ترغیب اروپا جهت تعیین کل حزب الله به عنوان یک سازمان تروریستی و افزایش فشار بر آن و اعضای آن" (H.RES. 359)

این قانون توسط تد دویچ معرفی شده و از اروپا می‌خواهد کل حزب الله را "تروریستی" بشمارد نه فقط بخش نظامی آن را. در آن ادعا شده که "حمله تروریستی حزب الله در بلغارستان" باعث کشته شدن پنج توریست اسرائیلی شده است.

۱۳۹۶/۸/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...