نسخه چاپی

تهران میزبان همایش جهان بدون ترور

تروریست زیستی، كشاورزی، محیط زیست، اقتصادی و رسانه ای و جدید ترین آن هم تروریست سایبری و نیابتی است.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، حامد علامتی روز دوشنبه در نشست خبری هماهنگی و اطلاع رسانی برگزاری این همایش در محل مجتمع فرهنگی انقلاب اسلامی (یادمان شهدای هفتم تیر) افزود: این همایش به صورت سلسله برنامه هایی همزمان در تهران و 30 استان کشور برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: راه اندازی قرارگاه های استانی براساس موضوعات همایش، برگزاری کارگاههای مهارتی، افتتاح مسابقات علمی و فرهنگی و تجلیل از آثار برگزیده، راه اندازی پورتال همایش و تجلیل از خانواده های شهدای شاخص ترور از جمله برنامه های این همایش است که با حضور خانواده های شهدای ترور و همچنین میهمانان خارجی قربانیان ترور برگزار می شود.

علامتی اعلام کرد، در این سلسله برنامه ها به دنبال ایجاد تفکر و گفتمان سازی در دانش آموزان هستیم که آنها آرمانگرا باشند، آرمانی فکر کنند و جهادی عمل کنند.

وی با اشاره به برگزاری نشست های دیگری که از سوی این اتحادیه دانش آموزی برگزار شده است، گفت: این بار با توجه به شرایط حساس منطقه ای و بین المللی بر آن شدیم که برنامه ها را در مبحث ترور برگزار کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود هدف از برگزاری این سلسله برنامه ها را ایجاد گفتمان و جریان سازی به منظور ایمن سازی و اصلاح ساختارهای اقدامات پیشگیرانه در مقابل پدیده شوم تروریسم بیان کرد و گفت: دانش آموزان به عنوان افسران جنگ نرم در مقابل تروریسم می بایست آگاه و توانمند شوند.

علامتی همچنین با بیان اینکه پدیده تروریسم پدیده جدیدی نیست، اظهار داشت: این پدیده قدمتی به اندازه عمر بشر دارد اما امروز در ادبیات سیاسی جهان در این دوره فراگیری بیشتری دارد و به عنوان یکی از مسایل کنونی جامعه بشری تبدیل شده است.

علامتی با بیان اینکه انواع جدیدی از تروریست در جهان بروز یافته است، گفت: تروریست زیستی، کشاورزی، محیط زیست، اقتصادی و رسانه ای و جدید ترین آن هم تروریست سایبری و نیابتی است.

وی ادامه داد: در حوزه فرهنگی هم با تهاجم فرهنگی رو برو هستیم،بنابراین اتحادیه انجمن های دانش آموزی اقدام به طراحی این همایش کرده است تا انواع تروریست را بررسی و از مقام شامخ شهدای ترور تجلیل کند و نقش دانش آموزان هم در این بین، این است که در مقابل تهدیدات دشمنان آگاه و توانمند شوند.

۱۳۹۶/۸/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...