نسخه چاپی

كوثری در گفتگو با نما:

مواضع اروپا و آمریكا در مقابل برجام یكی است/ آمریكا تمایلی برای بر هم زدن برجام ندارند

مواضع اروپا و آمريكا در مقابل برجام يكي است/ آمريكا تمايلي براي بر هم زدن برجام ندارند

عضو سابق كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: موضع اروپایی ها در ارتباط با برجام چیزی جدا از موضع آمریكا نیست و در كل برجام به نفع آنها می باشد و هركدام از كشورهای اروپایی ویا آمریكا به دنبال كسب سود برای خودشان هستند.

اسماعیل کوثری عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با نما با اشاره به مواضع اخیر اروپا در رابطه با برجام گفت :موضع اروپایی ها در ارتباط با برجام چیزی جدا از موضع آمریکا نیست و در کل برجام به نفع آنها می باشد و هرکدام از کشورهای اروپایی ویا آمریکا به دنبال کسب سود برای خودشان هستند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه اروپا و آمریکا هیچ تمایلی برای بر هم زدن برجام ندارند و برجام تحت هر شرایطی به نفع آنهاست، اظهار داشت :در حال حاضر انرژی هسته ای ما تا حد زیادی به حالت روزهای اولیه خود برگشته و علی رغم تمام تلاشهایی که دانشمندان ما در این زمینه انجام دادند همه چیز خوابیده و فعالیت موثری صورت نمی گیرد.
وی اذعان داشت: مسلما کشورهایی مانند فرانسه ، آلمان ، انگلیس نوچه های آمریکا هستند و هیچ کاری را بدون هماهنگی این کشور انجام نمی دهند و دولتمردان ما باید به این نکته توجه داشته باشند که از چاله بیرون نیایند و به چاه بیافتند.
وی افزود: هیچ گونه موردی برای خوش خدمتی اروپایی ها به ایران وجود ندارد و همواره سعی داشتند از منافع کشور ما به نفع خودشان استفاده کنند و در مقابل به کشوری نظیر آمریکا خوش خدمتی کنند.
کوثری با تاکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری، تصریح کرد :ایشان فرمودند اگر اروپایی ها قصد دارند که برجام را دنبال کنند مانعی وجود ندارد اما مطرح کردن بحث های موشکی ، نظامی و منطقه ای نشان دهنده ی این است که در این موارد از سوی ایران بی اعتنایی دیدیند وگرنه اینها به هیچ وجه آمریکا را رها نکرده و همچنان مواضع خود را با این کشور همسو می دانند.
عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به رویکرد ایران در این زمینه، بیان داشت: مسئولین کشور به هیچ وجه نباید اجازه دهند که بحث های نظامی، اظهار نظر در خصوص برنامه موشکی و دیگر موارد صورت گیرد چه برسد به اینکه بخواهند دخالت بیشتری نیز داشته باشند و تمام اینها هوشمندی مسئولان کشور را می طلبد.
وی با اشاره به قراردادهای تجاری کشوری همچون فرانسه با ایران ، گفت: دولت مردان ما به جای اینکه تولیدات کشور و کارخانه های داخلی را فعال نمایند، کارخانه های کشوری مانند فرانسه را فعال کردند که در حال ورشکستگی بودند و مسلما تمامی این قراردادها به نفع کشور فرانسه خواهد بود.

۱۳۹۶/۸/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...