نسخه چاپی

پوربافرانی در گفتگو با نما:

سیاست های جمعیتی از سوی وزارت بهداشت جدی گرفته شود

سياست هاي جمعيتي از سوي وزارت بهداشت جدي گرفته شود

عضو كمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت : به نظر می رسد باید این بحث بحران كاهش جمعیت در كشور جدی تر گرفته شود و بهتر است نگاه عمیق تری به سیاست های جمعیتی داشته باشیم و اقدامات لازم تقویت شوند تا به نتیجه مطلوب برسیم.

عباسعلی پوربافرانی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با نما با ارزیابی از عملکرد وزارت بهداشت در زمینه بحران جمعیت ، گفت : متاسفانه سیاست های کلی سلامت که مقام معظم رهبری ابلاغ فرمودند و هم چنین قوانینی که مجلس شورای اسلامی در حوزه سیاست های جمعیتی داشتند مشخصا از سوی وزارت بهداشت و درمان نادیده گرفته شده است و تدابیر اساسی برایشان صورت نگرفته است.
وی در ادامه با بیان اینکه البته برخی اقدامات در خصوص سیاست های جمعیتی از سوی وزارت بهداشت و درمان صورت گرفته است ، اظهار داشت: به نظر می رسد رسیدن به یک نتیجه مطلوب در این حوزه نیاز به یکسری راهکارهای اساسی از جمله سیاست های تشویقی جمعیت با استفاده از ظرفیت تمامی دستگاه ها دارد.
وی اضافه کرد: البته باید گفت این راهکارها نباید صرفا در حد وظیفه وزارت بهداشت و درمان انجام شود و اجرای چنین سیاست هایی نیاز به زیر ساخت های اساسی از سوی تمام متولیان امر دارد.
وی با تاکید بر اینکه طرح تحول سلامت بخشی از مشکل را برطرف می کند، اذعان داشت: کاهش هزینه های زایمان با بیمه سلامت برای بسیاری از خانواده ها شاید بخش کوچکی از مشکل را حل کند اما این بدین معنا نیست که اگر هزینه ها کم شد فرزندآوری نیز در خانواده ها افزایش یابد چرا که بحث به دنیا آمدن فرزند موضوعی است که در ابتدای امر شکل می گیرد.
وی تصریح کرد: ایجاد زیرساخت های اساسی با توجه به ظرفیت های موجود در کشور باید شکل گیرد به گونه ای که یک اطمینان خاطر برای خانواده ها به وجود بیاورد که بعد از به دنیا آوردن فرزند مشکلی نخواهند داشت و از حمایت های دولتی به ویژه وزارت بهداشت و درمان برخوردار هستند .
وی با اشاره به اینکه جمعیت کشور ما رفته رفته به سمت سالمندی پیش می رود ، توضیح داد : کشور ایران یک کشور غنی و سرشار از منابعی است که می تواند در تمامی حوزه ها توانمند عمل کند اما اینکه در مواردی مهم این چنینی کم کاری صورت می گیرد نیاز به مدیریت جدی دستگاه های دولتی داریم.
پوربافرانی با بیان اینکه وزارت بهداشت و درمان هنوز در این موضوع رویکرد جدی اتخاذ نکرده است ، گفت : به نظر می رسد باید این بحث بحران کاهش جمعیت در کشور جدی تر گرفته شود و بهتر است نگاه عمیق تری به سیاست های جمعیتی داشته باشیم و اقدامات لازم تقویت شوند تا به نتیجه مطلوب برسیم.

۱۳۹۶/۸/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...