نسخه چاپی

شفر: پرسپولیس بهتر از ما نبود، شانس داشت

سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: خیلی به تیمم افتخار می‌كنم، به خصوص در نیمه دوم كه فرصت زیادی برای گلزنی داشتیم.

به گزارش نما به نقل از میزان، وینفرد شفر در نشست خبری بعد از دیدار تیمش مقابل تیم فوتبال پزسپولیس در دربی 85 اظهار داشت: بگذارید با هواداران‌مان شروع کنم. یک ورزشگاه بسیار زیبا بود که بعد از بازی هم هواداران برای حمایت از تیم‌ها بودند. هواداران دوباره برای حمایت از تیم برمی‌گردند.

وی ادامه داد: این همان هوادارانی هستند که یک تیم نیاز دارد و 90 دقیقه از تیم‌شان حمایت کردند و بعد از بازی هم هواداران ناراحت بودند، اما با حمایتی که از تیم کردند، دوباره به سمت تیم‌شان برگشتند. بازیکنان من در رختکن ناراحت بودند و همان چیزی که می‌خواهم به شما بگویم را به آنها گفتم. خیلی به تیمم افتخار می‌کنم، به خصوص در نیمه دوم که فرصت زیادی برای گلزنی داشتیم.

سرمربی استقلال خاطرنشان کرد: همه بازیکنان به اندازه صددرصد توان‌شان تلاش کردند. ما دو دربی داریم و این فقط تنها دربی نبود و خوشحالم دربی برگشت هم در این ورزشگاه برگزار می‌شود. ما خیلی اشتباه کردیم و فضا برای مهاجم حریف باز شد و بازیکن ما هم در آخر چه کار می‌توانست کند؟ نمی‌دانم این خطا هم پنالتی بود یا نه، به نظرم مشکل روزبه چشمی نبود، بلکه مشکل این بود که ما فضا را برای تیم حریف و حرکت مهاجمان باز گذاشتیم.

شفر اظهار داشت: قدم بعدی باید این باشد که ما تیم بهتری باشیم. روز گذشته در کنفرانس گفتم شاید ما از نظر آمادگی 20 درصد از پرسپولیس عقب بودیم، چون این تیم مدت‌هاست کنار هم هستند و تجربه‌تر بیشتری دارند، اما این 20 درصد امروز به دلیل بهتر بازی کردن پرسپولیس نبود، بلکه آنها 20 درصد بیشتر از ما شانس داشتند.

وی گفت: بازیکنان من می‌توانند امشب با سر بالا به خانه بروند. ما فردا و پس فردا در خصوص اشتباهاتی که صورت گرفت صحبت می‌کنیم. زمان در حال گذر است و ما باید بیشتر روی کارهای تاکتیکی و اشتباهات‌مان تمرین کنیم.

شفر در خصوص تعداد زیاد کارت زرد بازیکنان این تیم عنوان کرد: همانطور که ما کارت دریافت کردیم بازیکنان پرسپولیس هم 3 کارت زرد دریافت کردند.

سرمربی استقلال در خصوص اینکه چه توصیه‌ای به بازیکنان این تیم در بین دو نیمه داشته است، گفت: خیلی اوقات بازیکنان ما سعی می‌کنند بازیکنان مقابل را دریبل کنند و توپ را از دست می‌دهند و من گفتم سعی کنند توپ را در جلوی زمین نگه دارند. بازی قبلی ما خیلی توپ جلو داشتیم و اگر یادتان باشد در بازی اول تنها ما یک شوت به سمت دروازه فولاد شلیک کردیم.

وی ادامه داد: به بازیکنانم گفتم می‌توانید بازی را عوض کنید و شخصت تیمی ما خیلی خیلی بالا است. به بازیکنانم گفتم بروید بیرون و سعی کنید بازی را عوض کنید. دیدید جابر سه موقعیت پشت سر هم گلزنی داشت و اگر خوش شانس بود می‌توانست یک گل بزند اما شانس نداشت.

شفر در خصوص عملکرد داور این دیدار عنوان کرد: داور خیلی خیلی خوب بود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری که پس از چرا نسبت به سوت‌های بیژن حیدری واکنش‌های اعتراض آمیز داشت، عنوان کرد: شاید شما مقداری فاصله داشتید و دقیق ندیدید که می‌گویید من واکنش نشان می‌دادم. داور خیلی خوب بود و داور چهارم هم خوب بود.

سرمربی استقلال در واکنش به این مسئله که هواداران این تیم از شکست مقابل پرسپولیس در دربی ناراحتند تصریح کرد: شما ممکن است خیلی وقت‌ها خوب باشید و خیلی از وقت‌ها بد، اگر بازی را ببرید همه خوشحالند و لذت می‌برند اما وقتی ببازید همه ناراحتند و افسوس می‌خورند. پرسپولیس در طول بازی فقط زیر توپ می‌زد، از نتیجه نه اما از عملکرد تیمم خوشحالم. ما بعضی وقت‌ها در دادن پاس‌هایمان اشتباه می‌کنیم بعضی وقت‌ها در زدن ضربات آخر و بعضی وقت‌ها در به ثمر رساندن ضدحملات، همه این مسائل باعث می‌شود آن طور که می‌خواهیم کار را تمام نکنیم.

شفر اضافه کرد: احساس من این است که همه به خاطر سطح بازی نگران و عصبی بودند اما همانطور که گفتم این فقط به خاطر سطح بازی بود، ما می‌دانیم که در دربی قبل پرسپولیس بازنده شد و هواداران آنها غمگین، امروز فقط یک پنالتی نتیجه را مشخص کرد، من دیگر چه کار می‌توانم بکنم؟ پرسپولیس بهترین تیم ایران است، سال قبل قهرمان ایران شده و جلوی الهلال بازی کرده است. ما در روزهای آینده جلسه‌ای با بازیکنان خواهیم داشت تا به آنها بگوییم هرکس چه کار باید بکند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا قرار نیست استقلال جوان‌تر شود، گفت: من نگاهم به همه بازیکنان تیم یکسان است، آرمین سهرابیان در دفاع چپ، کریمی و قائدی اینها آینده دارند، اما باید ببینیم چه اتفاقاتی رخ می‌دهد. این بازیکنان شاید در آینده به ترکیب تیم بیایند.

شفر در خصوص انتقاداتی که از او به خاطر بازی ندادن مهدی رحمتی می‌شود و در خصوص این سوال که آیا بهتر نبود با توجه به شرایط بازی از مهدی رحمتی استفاده می‌کردید، گفت: امروز به من گفتند که هواداران اسم او را صدا می‌زدند، آنها شاید بازی بعد یک اسم دیگر را صدا بزنند اما دروازه‌بان ما امروز خیلی خوب بود و باید از او حمایت کنیم. حسینی گلر خوبی است و من مطمئنم که گلر شماره 3 تیم ملی ایران برای جام جهانی خواهد بود.

سرمربی استقلال در خصوص پست بازی روزبه چشمی گفت: پنالتی که اتفاق افتاد تقصیر روزبه نبود در آن لحظه فضا در دفاع ما باز شد و بازیکن حریف پنالتی گرفت تنها اشتباهی که در آن منطقه در طول 90 دقیقه مرتکب شدیم همان اشتباه بود. شما دیدید که چشمی مقابل توگو هم بهترین بازی‌اش را انجام داد ولی پنالتی امروز مشکل روزبه نبود. من مطمئنم که سرمربی تیم ملی فوتبال ایران هم خوشحال است که بازیکنی مثل چشمی دارد.

وی در مورد اینکه خیلی‌ها اعتقاد داشتند داور باید در صحنه پنالتی روزبه چشمی را از زمین اخراج می‌کرد، گفت: داور اگر به چشمی کارت قرمز می‌داد، اشتباه بود. او کار درست را انجام داد.

۱۳۹۶/۸/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...