نسخه چاپی

مشكل اصلی شفر در دربی 85 چه بود؟

سرمربی آلمانی استقلال مهمترین بازی نیم فصل اول رقابت های لیگ برتر را از دست داد تا روزهای سختی در انتظارش باشد.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، تیم فوتبال استقلال در حالی در هفته دهم رقابت های لیگ برتر از ساعت 16:40 به مصاف تیم پرسپولیس رفت که استرس و اعتماد به نفس پایین میان شاگردان شفر موج می زد.

استرس استقلالی ها در 30 دقیقه ابتدایی دربی باعث شد تا تیم شفر در خلق موقعیت توفیق چندانی در نیمه اول نداشته باشد و بازیکنان این تیم حتی در نیمه دوم هم از این قاعده مستثنی نبودند و نتوانستند موقعيتى را براى گلزنى داشته باشند.

آبی ها بهترین موقعیت خود را در دقیقه 5 بازی و با تعلل فرشید اسماعیلی در ارسال پاس آخر در موقعیت 2 به تک با بیرانوند از دست دادند تا بر این اساس آه شفر سر به فلک بکشد و این تیم نتواند گلی را به ثمر برساند، موقعیتی که دیگر تا پایان بازی فراهم نشد و استقلال در حسرت همین موقعیت زمین بازی را دست خالی ترک کرد.

سرمربی آبی ها که در بدو ورودش به استقلال از خلق بهترین امتیازات و کسب بهترین جایگاه ها برای این تیم خبر داده بود اما با باخت در دربی 85 تمام آرزو های خود و استقلالی ها را بر باد داد.به طور حتم اين باخت در كارنامه شفر هم ثبت مى شود و او اولين ناكامى خود را در دربى سرخابى ها رقم زد.

ضعف آبی ها و استرس بازیکنان این تیم در تمامی دقایق بازی مشهود بود و شاگردان شفر در سانترها و ارسال پاس های نهایی بسیار بد عمل کردند و در نهایت نتیجه را به پرسپولیسی ها در دربی هشتاد و پنجم واگذار کردند.

به نظر بهتر است شفر بيشتر روى استرس و تمركز بازيكنان تيمش كار كند تا آنها بتوانند به راحتى با كنار گذاشتن اين استرس ها عملكرد بهترى در زمين مسابقه داشته باشند.

آبی ها هر چند گاهی در بازى امروز به محوطه جریمه نزدیک می شدند اما آنها هیچگاه نتوانستند موقعیت مناسبی برای قربانی و دیگر مهاجمان خلق کنند تا بیرانوند روز آرامی را سپری کند.مهاجمانى كه گل نزدند و همين امر باعث افسوس آنها در اين بازى شد.

بدون شک شفر سرمربی استقلالی ها باید می دانست که این بازی برای تمامی هواداران آبی پوش از اهمیت و ارزش بالایی برخوردار بود و با توجه به این شرایط آنها هم به دنبال مربی ای بودند که حداقل پس از منصوریان بتواند برای آنها برد ارزشمندی را در دربی کسب کند.

وینفرد شفر روز گذشته اولین تجربه خود را روی نیمکت استقلال در دربی کسب کرد اما او در این شهرآورد بازی را به همتای کروات خود واگذار کرد تا بدین ترتیب بدترین لحظات را برای استقلالی ها رقم بزند.

وینفرد شفر در این دیدار اگر چه تیمش باخت اما مشکل اصلی اش زمانی رقم خورد که استقلال در ابتدای فصل اعتماد به نفسش را از دست داد و این پیر مرد آلمانی میراث دار تیمی است که تا همین حد مقابل پرسپولیس دوام آوردن هم برایش پیروزی است.

با تمام اين تفاسير مى توان گفت شفر ميراث دار تيم پر استرس منصوريانى است كه استقلالى ها را با يک دنيا استرس جاى گذاشت و اكنون سرمربى آلمانى بايد گره گشاى اين مشكل باشد.

۱۳۹۶/۸/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...