نسخه چاپی

حمله یمنی‌ها به ارتش سعودی در نجران

نیروی موشكی ارتش و كمیته‌های مردمی یمن یك موشك بالستیكی را به سمت انبارهای ارتش سعودی در یكی از پایگاه‌های مهم در نجران شلیك كرد.

به گزارش نما ، ایسنا به نقل از پایگاه المسیره نوشت: یک منبع نظامی یمنی با بیان این مطلب گفت که موشک بالستیکی از نوع "قاهر تو ان" به هدف نظامی خود در نجران اصابت کرد و در یک هدف‌گیری دقیق به انبارهای ارتش سعودی ضربه زد.

کشته شدن یک سرباز اماراتی در نجران

از سوی دیگر، امارات متحده عربی از کشته شدن یکی از سربازان خود در ائتلاف عربی تحت امر عربستان سعودی در داخل منطقه نجران در جنوب عربستان خبر داد.

خبرگزاری اماراتی "وام" از فرماندهی کل نیروهای مسلح این کشور نقل کرد که یکی از سربازان اماراتی که در ائتلاف عربی تحت امر عربستان در یمن شرکت داشت، در نجران کشته شد.

این خبرگزاری جزئیات بیشتری درخصوص شرایط کشته شدن این سرباز ارائه نداد.

۱۰ روز قبل نیز دو خلبان اماراتی در پی سقوط جنگنده خود به دلیل یک اختلال فنی در هنگام انجام ماموریت‌شان در چارچوب عملیات نیروهای ائتلاف عربی در یمن کشته شدند.

اعتصاب غذای بازداشت‌شدگان زندانی اماراتی در عدن

در همین حال، سازمان دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد که در داخل زندانی در شهر عدن یمن که این زندان توسط نیروهای مورد حمایت امارات اداره می‌شود، دهها زندانی در اعتراض به شرایط بازداشت‌شان دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

این سازمان اعلام کرد که بازداشت شدگان اعتصاب غذای خود را در تاریخ ۲۱ اکتبر جاری آغاز کردند و آن طور که نزدیکان این افراد می‌گویند، زندانیان تا زمانی که از حقوق قانونی و انسانی خود برخوردار نشوند، به اعتصاب غذای خود ادامه خواهند داد.

در همین حال، ساره لیا واتسن، مدیر بخش خاورمیانه در سازمان دیده‌بان حقوق بشر در این خصوص گفت: امارات و همپیمانان یمنی‌اش باید از انکار بدرفتاری‌ها دست بردارند و تحقیقاتی در خصوص این شکایت‌ها انجام دهند.

۱۳۹۶/۸/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...