نسخه چاپی

دبیر جشنواره مردمی فیلم عمار در گفتگو با نما تشریح كرد:

نقد درون گفتمانی مهم ترین ویژگی جشنواره عمار است

نقد درون گفتماني مهم ترين  ويژگي جشنواره عمار است

دبیر هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمارگفت: اینكه یك فیلمساز جوان بتواند جامعه خود را به نقد بكشد و كمك كند تا چیزی در اجتماع متحول گردد مهمترین گفتمان جشنواره مردمی عمار است.

نادر طالب زاده دبیر هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار در گفتگو با خبرنگار نما، اظهار داشت: درست است که جشنواره مردمی فیلم عمار در سال های اخیربا فیلم های با کیفیت روبرو بوده است و یک سکو بالاتر آمده است ولی مهمترین ویژگی این جشنواره مردمی نقد می باشد که این خود یک جسارت ویژه می خواهد که برادران حزب اللهی ما وارد این عرصه شده اند واین خود به نوعی منجر به ایجاد تحول در فیلمسازان گردیده است.
دبیر جشنواره مردمی عمار تصریح کرد: البته این موضوع زمانی پررنگ تر می شود که برنامه سازان تلویزیون بیایند و این را قاب کنند و با کارشناسان در این زمینه تعامل داشته باشند که بازهم بیان می کنم این خود مهمترین بحث در جشنواره مردمی فیلم عمار است.
رسول منفرد دبیر اجرایی جشنواره مردمی فیلم عمار در خصوص برگزاری این جشنواره گفت:در جشنواره امسال حدود 5 هزار مکان برای اکران‌های مردمی وجود دارد که فیلم های این دوره را نمایش خواهند داد. در سال گذشته هم در مجموع 15 هزار نفر فیلم های این جشنواره را در مکان های گوناگون اکران کردند.
وی با اشاره به فراخوان آثار این دوره از جشنواره فیلم عمار گفت: فراخوان هشتمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار، در موضوعات«تاریخ معاصر ایران، فتنه سال ۸۸، بیداری اسلامی و جهانی، نقد درون گفتمانی،جنگ نرم،اقتصاد مقاومتی و ملت قهرمان اوایل مهرماه سال جاری منتشر شده است.
منفرد در خصوص آخرین فرصت برای ارسال آثار به دبیر خانه جشنواره عمار اظهار داشت: متقاضیان شرکت در جشنواره، تا ۲۵ آبان فرصت دارند آثار خود را در بخش‌های «فیلم»، «نقد، مقاله و پژوهش‌های سینمایی»، «تولیدات رادیویی»، «فیلم ما» و «آگهی بازرگانی و اقلام تبلیغاتی» به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.
دبیر اجرایی جشنواره ادامه داد: یکی از رویکردهای‌ جشنواره همواره این بوده که از آثار مردمی همچون فیلم‌هایی که مردم در اردوهای راهیان نور می‌گیرند، استفاده کند. اکران‌ فیلم‌های عمار در استان‌ها ی دیگر هم از رویکردهای با اهمیت جشنواره می باشد که اکران‌های مردمی این دوره، نسبت به سال گذشته رشد داشت‌ که البته ایده آل ما نیست اما روند رو به رشد آن به فال نیک گرفته می‌شود.
وی اظهار کرد: تا سال گذشته حدود 5 هزار مکان مختلف برای اکران‌های مردمی وجود داشت، فیلم‌هایی که حتی در دیگر کشورها نیز اکران داشتند که امثال هم علاوه بر تهران در سراسر کشور فیلم های جشنواره مردمی عمار در مدارس،دانشگاهها،مساجد برای عموم نمایش داده خواهدشد.
وی در خصصوص زمان برگزاری این جشنواره افزود:هشتمین جشنواره مردمی عمارقرار از هشتم تا هفدهم دی ماه در سینما فلسطین تهران و همزمان در سراسرکشور برگزار گردد.
وحید جلیلی رییس شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم «عمار» با اشاره به در دسترس بودن فیلم های این جشنواره حتی در دورافتاده ترین نقاط کشوراظهار کرد: در جامعه هشتاد میلیونی ایران نمی توانیم منتظر باشیم که امکاناتی مثل سینما فرهنگ دراختیار همگان باشد، از همین رو ما این محدودیت را دراین جشنواره برداشته ایم و مخاطبان به هر شکل ممکن می توانند فیلم های جشنواره را ببینند و دیده ایم هموطنانی که فیلم های «عمار» را می بینند، این آثار را دوست دارند و تلاش می کنند این جریان را تقویت کنند.
وی با اشاره به زمان آغاز اکران مردمی بیان کرد: اکران مردمی جشنواره از اواخر آبان ماه آغاز می شود و در طول سال جاری هم این اکران ها ادامه دارد و تنها نمایش فیلم های جشنواره عمار تنها به ایام برگزاری جشنواره عمار ختم نخواهد شد.
وی تکریم خانواده شهدا و زنده نگه داشتن یاد شهدا از افتخارات جشنواره عمار ذکر کرد و بیان داشت: یکی از افتخارات ما این است که در جشنواره «عمار» جایگاه شهدا و نیز خانوادهای آنها را گرامی داشتیم به عنوان مثال ما در برنامه هایمان اعم از افتتاحیه و اختتامیه اجازه نمی دهیم در ردیف های اول هیچ مسئولی حضور داشته باشد.
جلیلی با انتقاد از بودجه در نظر گرفته شده برای جشنواره مردمی فیلم عمار تصریح کرد:البته که ما متوجه این امر هستیم که کمبود بودجه و بی توجهی ناشی از رکود در همه دستگاه ها است اما دوستان باید دقت بیشتری در تخصیص بودجه داشته باشند برای مثال ما می شنویم که رقم های ده و بیست میلیاردی صرف جشنواره های دیگر می شود که به نظر می رسد باید عدالت در این خصوص رعایت شود زیرا که این بودجه در مقابل جشنواره هایی که در طول سال برگزارش می شود تاسف بار است.

۱۳۹۶/۸/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...