نسخه چاپی

تلاش افغانستان برای جایگزینی «ژنرال دوستم»

در پی دیدار رهبران «حزب جنبش ملی اسلامی» افغانستان با اشرف غنی در كابل، ارگ ریاست جمهوری این كشور برای جایگزینی ژنرال دوستم و تعیین شخص جدیدی به عنوان معاون اول ریاست جمهوری تلاش می‌كند.

به گزارش نما ، فارس به نقل از «سپوژمی» نوشت: در پی دیدار تعدادی از رهبران حزب جنبش ملی اسلامی افغانستان با اشرف غنی، ارگ ریاست جمهوری افغانستان تلاش‌هایش را برای جایگزینی ژنرال دوستم معاون اول رئیس جمهور آغاز کرده است.

بر اساس این گزارش، تعدادی از رهبران حزب جنبش افغانستان در دیدار با اشرف غنی درباره سهم اقوام ترک در حکومت وحدت ملی مذاکره کرده‌اند.

این در حالی است که مذاکرات اعضای حزب جنبش ملی اسلامی افغانستان با اشرف غنی بدون هماهنگی با ژنرال دوستم معاون اول رئیس جمهور صورت گرفته است.

مولوی «عبدالله قرلق» نماینده ولایت قندوز در پارلمان و از افراد نزدیک به ژنرال دوستم رهبر حزب جنبش ملی اسلامی افغانستان گفته است که اعضای این حزب بدون هماهنگی با رهبری این حزب با اشرف غنی دیدار کرده‌اند.

وی افزود: کسی حق مذاکره برای جایگزینی ژنرال دوستم در سمت معاون او رئیس جمهور افغانستان را ندارد.

از سوی دیگر یک نماینده دیگر افغان اعلام کرده که در دیدار بین اشرف غنی و اعضای حزب جنبش در ارگ ریاست جمهوری موضوع جایگزینی ژنرال دوستم مطرح نشده است.

دلیل دیدار تعدادی از اعضای حزب جنبش با اشرف غنی نارضایتی آنها از ژنرال دوستم عنوان شده است اما «فتح‌الله قیصاری» نماینده ولایت فاریاب در پارلمان و از فرماندهان سابق حزب جنبش اسلامی تاکید کرد که هر کسی می‌تواند با رئیس جمهور افغانستان برای حل مشکلاتش دیدار کند.

پس از اتهام بدرفتاری ژنرال دوستم با «ایشچی» والی سابق «جوزجان» در شمال افغانستان وی به ترکیه رفت.

مولوی قرلق معاون حزب جنبش اسلامی افغانستان گفت که ژنرال دوستم برای بازگشت دوباره به افغانستان با حکومت وحدت ملی افغانستان تماس گرفته و احتمالا در آینده نزدیک وارد کابل خواهد شد.

این در حالی است که هفته گذشته «نورالله سادات» مدعی شد که توسط اعضای حزب جنبش به عنوان رهبر جدید انتخاب شده است زیرا به گفته‌ وی ژنرال دوستم به زودی به افغانستان بازنمی‌گردد.

۱۳۹۶/۸/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...