نسخه چاپی

كل دروازه‌بان‌های ایران غیراصولی كار می‌كنند

دروازه‌بان سابق تیم فوتبال پرسپولیس گفت: پرسپولیس سه دروازه‌بان عالی در اختیار دارد كه باید ظرفیت‌های آنها بروز پیدا كند.

به گزارش نما، بهروز سلطاني در مصاحبه با سایت باشگاه پرسپوليس گفت: پرسپوليس سه دروازه بان عالي در اختيار دارد که بايد ظرفيت‌هاي آنها بروز پيدا کند. امير عابدزاده مي‌تواند به تيم ملي اميد راه پيدا کند و در اين ارتباط با مربيان اين تيم صحبت کرده‌ام تا او را زير نظر داشته باشند.

مربي اميدهاي پرسپوليس درباره تفاوت اين نظر با ديدگاهي که چندي پيش از وي نقل شد، تصريح کرد: صحبت من در همان زمان هم درباره مسائل فني امير عابدزاده نبود. حتي بطور مستقيم بحث به خود او مربوط نمي‌شد. من گفتم همه استعدادهاي جوان بايد فرصت ظهور داشته باشند وگرنه با احمدرضا عابدزاده رابطه خوبي دارم و با او درباره پسرش صحبت کردم.

وي ادامه داد: اين چند جلسه تمرين که با تيم بزرگسالان کار کردم فرصتي بود تا او و ساير دروازه بان‌ها را از نزديک ببينم. الان مي‌گويم اگر امير همت کند و روزي حداقل پنج ساعت تمرين داشته باشد بي شک يکي از سه دروازه بان اول ايران خواهد بود.

سلطاني در ادامه گفت: شهاب گردان هم مي‌تواند در همين صورت 20 تا 30 روز ديگر به تيم ملي برگردد. البته اين زمان مي‌تواند طولاني تر شود، چون او ابتدا بايد قابليت‌هاي جديدي را که به دست مي‌آورد در بازي‌هاي پرسپوليس نشان دهد. من در اين چند روز سعي کردم او از نظر روحي به شرايط تعادل برگردد و اگر به نقطه اوج خود برسد مي‌تواند شماره يک تيم ملي و پرسپوليس باشد.

سلطاني درباره نيلسون و اينکه مي‌گويند او به خاطر هم‌زبان بودن با ژوزه در پرسپوليس فيکس است به سايت باشگاه گفت: در اين چند روز او را زير نظر داشتم و اين مساله را رد مي‌کنم. او توانايي‌هاي بالايي دارد. به عنوان يک کارشناس، طبيعي است که من جانب سرمايه ايراني و شهاب گردان را بگيرم. او در نقطه اوج بهترين است. گردان به اين مرحله خواهد رسيد ولي درباره نيلسون هم نبايد بي انصافي کرد. او خصوصيتي دارد که بايد بگويم هيچيک از دروازه بان‌هاي قديم و جديد ايران به اين حد از آن برخوردار نبوده‌اند و آن حرکات انفجاري و سرعتي است که پاهايش دارد. ديروز وقتي دروازه بان‌ها را جمع کردم و پرسيدم مهمترين مزيت نيلسون چيست، حتي خودش هم به اين نکته توجه نداشت. او در 36 سالگي پاهايي دارد که مثل فنر مي‌ماند. به يک طرف شيرجه مي‌رود و بعد با سرعت بالايي مي‌تواند برگردد و به سمت مخالف شيرجه بزند.

وي ادامه داد: دروازه بان را هيچگاه نمي‌توان به حال خود رها کرد. من مي‌توانم بگويم کل دروازه بان‌هاي ايران غير اصولي کار مي‌کنند و در هر يک نقاط ضعفي ديده مي شود. يکي از مهمترين آنها ضعف در خروج‌ها است. براي يک خروج خوب، سرعت، قدرت انفجاري، ديد خوب، قدرت تشخيص و محاسبه رياضي لازم است. دروازه باني رياضيات و هندسه است. اينکه چطور حرکت کنيد و زاويه‌ها را بشناسيد.

سلطاني در پايان گفت: بدنسازي يک دروازه بان در طول فصل قطع نمي‌شود. او پاهاي قوي و سريع، دست‌هاي قوي و سريع انعطاف بدني و شانه هاي قدرتمند مي‌خواهد. دروازه بان در طول بازي استقامت نمي‌خواهد ولي بايد استقامت داشته باشد تا روزي 5 ساعت تمرين کند. من در اين چند روز سعي کردم برنامه‌هاي جديدي را به تمرينات اضافه کنم.


۱۳۹۱/۷/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...