نسخه چاپی

خودروهای دپو شده در گمرك كجا رفتند؟ +عكس

تصاویر مستند از گمرك شهید رجایی نشان میدهد، خودرهایی كه تاچندی قبل در این گمرك متوقف بود، به وسیله ده‌ها خودرو بر جا به جا شده‌اند.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، چندی قبل خبر‌ها از وجود ۷۰۰۰ خودرو بدون ثبت سفارش در گمرکات اجرایی حکایت داشت. دپو این تعداد خودرو در گمرکات بعد از مسدود شدن سایت ثبت سفارش و ورود بدون ثبت سفارش این خودرو‌ها به گمرک خبر ساز شده بود.

خبرگزاری‌ها در هفته‌های گذشته اقدام به انتشار تصاویری از خودرو‌های دپو شده در گمرکات شهید رجایی و شهید باهنر کرده بودند. غالب این خودرو‌ها از نوع تویوتا و میتسوبی‌شی بودند که بر اثر توقف طولانی مدت در فضای باز گمرک، خاک سرد روی آن‌ها نشسته بود.

اما روز گذشته ده‌ها تریلی خودرو بر عازم محوطه گمرک شهید رجایی شدند تا خودرو‌هایی متوقف در این گمرک را جا به جا کنند. هنوز از مقصد نهایی این خودرو‌ها اطلاع دقیقی در دست نیست. اما یک منبع مطلع در هرمزگان می‌گوید این خودرو‌ها از درب واردات خارج نشده و به سمت درب ترانزیت حرکت کرده‌اند.

سوالی که در اینجا وجود دارد این است که واردکنندگان متفرقه و یا نمایندگی در صورتی که ثبت سفارش نداشته‌اند با کدام مجوز اقدام به وارد کردن خودرو‌ها به محوطه گمرکی کرده اند که حالا مجبور به ترانزیت احتمالی آن‌ها به مناطق ویژه اقتصادی شده اند. از سوی دیگر سایت ثبت سفارش همچنان مسدود است و مشخص نیست هیئت دولت قصد دارد چگونه با موضوع واردات خودرو و شرکت‌های وارد کننده برخورد کنند. این در حالی است که انحصار شکل گرفته در بازار ناشی از حذف بخشی از واردکنندگان موجب افزایش قیمت خوردو‌های وارداتی شده است.

resized_581279_868.jpg



resized_581280_640.jpg


۱۳۹۶/۸/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...