نسخه چاپی

در جلسه امروز هیات دولت چه گذشت؟

رییس جمهور در جلسه عصر یكشنبه هیات دولت ضمن تبریك رأی اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی به آقایان غلامی و اردكانیان به عنوان وزرای علوم، تحقیقات و فناوری و نیرو، به نقش مهم دانشگاه‌ها اشاره و تصریح كرد، انتظار است كه دانشگاه‌ها حضور مؤثرتری در حل مسائل و معضلات مهم كشور ایفا كنند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، اتصال دانشگاه‌ها به بخش تولید، کار و بازار را ضروری دانست و دانشگاه‌ها را به تأمین نیازهای واقعی جامعه و تصدی مسئولیت‌های مهم و حساس و اتخاذ تدابیری برای نیل به این مقصود توصیه کرد.

دکتر روحانی مدیریت شایسته منابع آب کشور را از اولویت‌های وزارت نیرو دانسته و با توجه به تجربیات ارزنده و دانش آقای اردکانیان اظهار امیدواری کرد که با همکاری وزارت جهاد کشاورزی و سازمان حفاظت محیط زیست با وزارت نیرو، شاهد مدیریت بهتر منابع آب کشور باشیم.

رییس ‌جمهور در ادامه از همکاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی، فراکسیون‌ها و کمیسیون‌های مربوط، رییس مجلس و هیأت رییسه و همچنین از سرپرستان وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و نیرو که در این مدت به خوبی ایفای مسئولیت کردند، تشکر کرد.
رأی اعتماد دولت به استانداران منتخب چندین استان کشور

هیأت وزیران در ادامه جلسه به استانداران پیشنهادی استان‌های اردبیل، اصفهان، مازندران و یزد رأی اعتماد داد.

بر این اساس، آقایان اکبر بهنام جو، محسن مهرعلیزاده، محمد اسلامی ورنام خواستی و محمود زمانی به ترتیب به عنوان استانداران استان‌های اردبیل، اصفهان، مازندران و یزد منصوب شدند.

رییس جمهور با تبریک مسئولیت استانداران و فرصت خدمتی که در اختیار آنان برای خدمت به مردم قرار گرفته است، آنان را به رعایت اعتدال، تلاش بر حفظ وحدت مردم، رعایت حقوق اقوام و مذاهب، زنان و جوانان توصیه کرد.

ارتباط با ائمه جمعه، شخصیت‌های سیاسی، مذهبی و جریان‌های مختلف از دیگر توصیه‌های رییس جمهور بود.

دکتر روحانی استان‌های اصفهان، یزد و مازندران را از لحاظ گردشگری دارای اهمیت ویژه دانسته و استانداران این استان‌ها را به توسعه صنعت گردشگری در استان سفارش کرد.

رییس جمهور مردم استان اصفهان را مردمی وفادار، پرتلاش، خوش فهم و فعال و با نقش‌آفرینی‌های مهم و نمونه در انقلاب و دفاع مقدس ذکر کرد و آقای مهرعلیزاده را با تجربیات خوب و متنوع عضوی سیاسی، اجرایی و با سوابق ارزنده دانست و بر ارتباط بسیار صمیمی با شخصیت بسیار ارزشمند آیت الله مظاهری که همواره کمک نظام و دولت و خیرخواه آن بوده، توصیه نمود.

رییس‌جمهور، استان مازندران را به لحاظ کشاورزی، صنعتی، برخورداری از بنادر مهم، همسایگی با کشورهای مختلف و فرصت‌های ارتباطی دارای اهمیت ذکر کرد و ضمن تأکید بر لزوم توسعه صنعتی سازگار با محیط زیست در استان و اتخاذ تدابیری برای حل مشکل زباله در این استان و دیگر استان‌های شمالی کشور، دستگاه‌های مسئول از جمله سازمان حفاظت محیط زیست، وزارت کشور و شهرداری‌ها را به حل این مشکل و حفظ جنگل‌ها و برقراری تعادل بین شرق و غرب مازندران در تقسیم‌بندی منابع سفارش نمود.

دکتر روحانی، استاندار یزد را به تقویت الفت مذهبی و رعایت حقوق زرتشتی‌ها که از اصیل‌ترین ایرانی‌های قدیمی و باستانی هستند و دین آنان در قانون اساسی به عنوان دین رسمی پذیرفته شده است، سفارش کرد و اظهار داشت که همواره یکی از افتخارات اسلام روابط مسالمت‌آمیز با مردم دیگر و احترام به آنان بوده است.

وی استان اردبیل را که مردمان شریف آن در عشق به اهل بیت زبانزد هستند، به جهت همسایگی با کشور آذربایجان و روابط خوب و قابل گسترش با این کشور از استانهای مهم ذکر کرد و بر توسعه همکاری‌های اقتصادی با کشورهای همسایه تأکید نمود.

رییس جمهور تلاش برای آبادانی کشور و فرصت خدمت به مردم را از توفیقات الهی دانست و تأکید کرد که ضمن شکرگزاری و بهره گیری از این فرصت تلاش کنند.
دوره بازپرداخت تسهیلات ارزی به صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی ایران به عراق تمدید شد

هیأت وزیران به منظور رفع مشکلات صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی ایران به کشور عراق، با تمدید دوره بازپرداخت تسهیلات ارزی به آنها برای مدت یک سال موافقت کرد.

دولت همچنین مصوب کرد هرگونه هزینه ناشی از تمدید از جمله هزینه کارمزد تمدید ضمانت‌نامه و سود متعلقه سال قبل از تمدید، در صورت عدم پرداخت از سوی پیمانکاران و بنا به درخواست پیمانکاران در زمان تمدید تسهیلات، محاسبه و به حساب بدهی پیمانکاران منظور شده و هم زمان با تسویه اصل تسهیلات در پایان دوران تمدید دریافت گردد.
بررسی و تصویب راهکارهای تحقق اقدام مالی مبارزه با تروریسم

هیأت وزیران در ادامه، آیین نامه اجرایی قانون مبارزه با تأمین مالی تروریسم را مورد بررسی و تصویب قرار داد. همچنین لوایح اصلاح قانون مبارزه با تأمین مالی تروریسم و مبارزه با پولشویی و لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم از دیگر مصوبات عصر یکشنبه هیأت وزیران بود.

۱۳۹۶/۸/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...