نسخه چاپی

شهریاری در گفتگو بانما:

لغو قرارداد بوئینگ، آمریكا را در صحنه بین المللی بی اعتبارتر می كند

لغو قرارداد بوئينگ، آمريكا را در صحنه بين المللي بي اعتبارتر مي كند

عضو كمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: اقدام ترامپ تحت فشار كنگره برای لغو احتمالی قرارداد هواپیمایی بوئینگ با ایران، فرصتی خواهد شد كه بی اعتباری آمریكا نسبت به تعهداتش در صحنه بین المللی برای جامعه جهانی آشكارتر شود.

سید کمال الدین شهریاری عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با نما با اشاره به احتمال لغو قرارداد فروش هواپیماهای مسافربری شرکت بوئینگ آمریکا به ایران گفت: با اقدام کنگره آمریکا در راستای فشار بر دولت ترامپ احتمال اینکه آمریکا برخلاف تعهداتش از واگذاری 80 فروند هواپیمای مسافربری به ایران ایر خودداری نماید وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه چنین رفتارهایی وجهه آمریکا را در جهان بیش از پیش برای مردم هویدا خواهد کرد، عنوان نمود: اقدام ترامپ برای لغو قرارداد هواپیمایی بوئینگ با ایران، فرصتی خواهد شد که بی اعتباری آمریکا نسبت به تعهداتش در صحنه بین المللی برای جامعه جهانی آشکارتر شود.
شهریاری با اذعان به اینکه به لحاظ اقتصادی لغو این تعهد هیچ زیانی برای جمهوری اسلامی ایران نخواهد داشت، اظهار داشت: اگر آمریکایی ها بخواهند قرارداد بوئینگ را لغو کنند، ما حق خواهیم داشت به عنوان ذینفع این قرارداد از اینکه آنها به تعهداتشان عمل نکرده اند به دادگاه های بین المللی برای گرفتن خسارت های پیش بینی شده در قرارداد اعلام شکایت کنیم.
این عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه خوشبختانه ما همه ظرفیت های ارتباطی خود را در قرارداد با آمریکا برای خرید هواپیماها لحاظ نکردیم، خاطر نشان کرد: با شرکت ایرباس و چند شرکت دیگر که در این عرصه فعال اند نیز قرار داد بسته ایم و هواپیماهای سفارش داده شده به این شرکت ها اکنون در حال ساخت بوده و به مرور تحویل ناوگان هوایی کشور می شود.
وی در ادامه افزود: در صورت لغو قرارداد شرکت آمریکایی بوئینگ بابت خرید80 فروند هواپیمای مسافربری سفارشی، می توانیم با شرکت های دیگری که با آنها قرارداد داریم و تاکنون به تعهدات قراردادی خود عمل نموده اند بابت افزایش در تعداد سفارش، وارد مذاکره شده و نیاز کشور را در این زمینه تامین نماییم.
شهریاری تصریح نمود: امروز هواپیما کالایی با جنبه تجاری است و در این بین برخی کشورها توانسته اند در این کار به تبحر بالایی رسیده و به عنوان برند مطرح شوند به گونه ای که بتوانند هواپیما را با قیمت تمام شده کمتر به سایر کشورها عرضه نموده و سفارشات را جذب نمایند ولی در این بین باید توجه داشته باشند که مشتری مداری و پایبندی به تعهدات و صداقت نیز باید در سرلوحه کارها لحاظ شود همان خصیصه ای که آمریکایی ها نشان داده اند فاقد آن هستند.
نماینده مردم بوشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: امید می رود با تحقق بسترهای لازم در رابطه با اقتصاد مقاومتی روزی برسد که تمام نیازهای کشور در صنعت هواپیمای نیز بومی سازی شود.

۱۳۹۶/۸/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...