نسخه چاپی

معامله سهام عدالت در فرابورس بزودی

در جلسه شورای عالی اجرای اصل 44 با حضور رئیس جمهور ضمن تاكید بر فراهم شدن امكان سهامدار شدن سایر واجدین شرایط دریافت سهام عدالت كه تاكنون مشمول طرح نشده‌اند، مقرر شد امكان معامله سهام عدالت در فرابورس در كمیسیون‌هایی تخصصی بررسی و در جلسه آینده این شورا تصمیمات لازم اتخاذ شود.

به گزارش نما به نقل از مهر، هشتمین جلسه شورای عالی اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی با حضور دکتر محمود احمدی نژاد رئیس جمهور برگزار شد.

در این جلسه ابتدا موضوع ابهام محدوده عملکرد هیأت تجدید نظر شورای رقابت در خصوص چگونگی تجدید نظر آرای شورای رقابت در هیأت مذکور مطرح شد که از سوی رئیس شورا و مرکز ملی رقابت، همچنین دبیر هیأت تجدید نظر شورای رقابت توضیحات لازم در این خصوص ارائه شد.

موارد مرتبط با موضوع که در قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی لحاظ شده است، از جمله مواد (63) و (64) این قانون مورد بررسی قرار گرفت و شورا به جهت هماهنگی بین دو مرجع ذیربط و با توجه به شفافیت قانون، تأکید کرد تا زمانی که قانون از سوی مجلس شورای اسلامی اصلاح و یا تفسیر نشده، ماده (63) مبنای عمل دو مرجع مربوط قرار گیرد.

همچنین مطابق ماده (63) قانون مورد بحث، تصمیمات شورای رقابت که بر اساس ماده (61) همین قانون در مورد رویه های ضدرقابتی اتخاذ می شوند، ظرف مدت بیست روز از تاریخ ابلاغ به ذینفع، قابل تجدید نظر در هیأت تجدید نظر شورای رقابت است.

در ادامه جلسه سازمان خصوصی سازی گزارشی از وضعیت طرح سهام عدالت ارایه کرد. مطابق گزارش، تاکنون 306ر184ر45 دعوتنامه برای واجدین شرایط صادر شده که از این تعداد 911،674،41 نفر به شرکت های تعاونی شهرستانی مراجعه و ثبت نام کرده اند.

پس از ارایه گزارش یاد شده و بحث و تبادل نظر شورا ، به منظور پرکردن فاصله بین تعداد دعوتنامه های صادر شده و تعداد ثبت نام کنندگان در تعاونی ها و اتمام بخش مهمی از فرآیند اجرایی طرح در بحث ساماندهی مشمولان، مقرر شد ضمن تدوین برنامه جامع اطلاع رسانی و با استفاده از تمامی روشهای ممکن از جمله بهره گیری از ظرفیت های صدا و سیما و سایر روش های اطلاع رسانی مراتب به اطلاع عموم برسد و امکان مراجعه و ثبت نام برای تمامی واجدین شرایط حاصل شود.

همچنین با در نظر گرفتن احتمال افزایش تعداد مشمولان و نیز با توجه به سقف‌های تعیین شده (شش دهک) تأکید شد با بررسی ظرفیت های قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی و مقررات آن از سوی کارگروه تخصصی شورا، امکان سهامدار شدن سایر واجدین شرایط که تاکنون مشمول طرح نشده اند، فراهم شود.

بر اساس این گزارش، از جمله موضوعات دیگری که در هشتمین جلسه شورا مورد بررسی قرار گرفت، فعال کردن سهام عدالت در اختیار مردم برای انجام معامله است که مقرر شده با بهره گیری از ظرفیت‌های بازار فرابورس، بررسی این موضوع در دستور کار کمیسیون و کارگروه های تخصصی ذیربط قرار گیرد و تصمیمات مورد نیاز در جلسه آتی شورا که به زودی تشکیل خواهد شد، اتخاذ شود.

در ادامه جلسه، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار نیز گزارشی از وضعیت بازار بورس ارایه کرد. نکته قابل توجه در این بازار این است که 45 درصد خرید متعلق به اشخاص حقیقی و 44 درصد فروش متعلق به این اشخاص بوده که نشان از حضور پررنگ اشخاص حقیقی در بازار بورس دارد.

با اقدامات مناسبی که در بازار صورت گرفته است، اکنون شاخص‌ها به رشد مناسبی رسیده اند که این امر با حجم بالای معاملات انجام می شود، ضمن آنکه این رشد را برای تمامی صنایع موجود در بازار می توان لحاظ کرد.

۱۳۹۱/۷/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...