نسخه چاپی

نادیده گرفتن تحریمها در تل آویو

نادیده گرفتن تحریمها از سوی تاجران اسرائیلی و آخرین مواضع میت رامنی درباره ماجراجویی نظامی مدنظر نتانیاهو از جمله مهمترین اخبار امروز در رسانه های عربی بوده است.

به گزارش نما به نقل از مهر، الجزیره در گزارشی اعلام کرد: با وجود تلاشهای غرب در زمینه تشدید تحریمهای اقتصادی علیه ایران، اسرائیلیها همچنان به انعقاد قراردادهای چند میلیون دلاری به ویژه در زمینه خرید سنگ مرمر ایرانی از واسطه ها ادامه می دهند.
بنابر این گزارش، سنگ مرمر ایرانی که در جهان از لحاظ کیفیت مشهور است برای فروش در بازارها و فروشگاههای تجاری اسرائیلی مشکلی ندارد و تاجران اسرائیلی در معامله با واسطه های، ترک نیازهای خود را در این زمینه تامین می کنند.
به گزارش یدیعوت آحارونوت میزان ذخیره سنگ مرمر ایرانی در مناطق جنوبی تل آویو بیشتر است و تاجران اسرائیلی تلاش برای مخفی کردن محل تولید آن ندارند. آنها می گویند که ما چندین کانتینر مرمر ایرانی در انبارهایمان داریم.
بر این اساس، سنگ مرمر ایرانی از سوی برخی شرکتهای ترکیه برچسب ساخت ترکیه می خورد، اما همه می دانند که محل تولید اصلی آن ایران است.
سناریو جدید ضدایرانی روزنامه عربستانی

یک روزنامه سعودی امروز در گزارشی مدعی شد که ایران در تلاش برای ساخت یک پایگاه نظامی در یمن برای حمله به منافع کشورهای غربی بوده است.

روزنامه عکاظ عربستان امروز در گزارشی مدعی شد یک گروه جاسوسی وابسته به ایران در نظر داشته با ایجاد یک پایگاه نظامی در یمن، منافع کشورهای غربی در منطقه را هدف قرار دهد.
در این گزارش به اظهارات یک منبع یمنی که نامش فاش نشده، استناد شده و آمده است : تحقیقات اولیه نشان می دهد یک کارخانه کوچک ساخت موشک از سوی گروههای وابسته به ایران در عدن ایجاد شده و گروه فوق الذکر در نظر داشته از آن استفاده کند.


در ادامه اتهام پراکنی های این روزنامه سعودی آمده است : ایران به جنبش الحراک الجنوبی وعده داده در صورت موفقیت در تجزیه یمن، این پایگاه به آنها واگذار می شود.
این اتهامات در حالی از سوی یک رسانه سعودی منتشر می شود که عربستان مدتهاست با کمکهای مختلف سیاسی و نظامی سعی در کنترل تحولات در خاک همسایه خود یعنی یمن را دارد و از سوی دیگر برخی اظهارات مقامات یمنی نیز در متهم ساختن ایران در چارچوب سیاستهای تبلیغاتی مشترک دو کشور قابل درک است.
انتشار این گزارش امروز دستاویز اکثر رسانه های غربی برای طرح اتهامات جدید علیه جمهوری اسلامی ایران شده است. خاطرنشان می شود اتهامات اخیر رئیسجمهوری یمن علیهجمهوری اسلامی ایران با واکنش منفیجریانهای و مردم یمن روبرو شده و آنها ازعبدربه منصور هادی تقاضا کرده ان به جای طرح این مسائل در اندیشه ایجاد وحدت ملی در کشور باشد.

نتانیاهو از رامنی هم ناامید شد

نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تاکید کرد: باید اقرار کنیم از شرایطی که گزینه نظامی را در تعامل با ایران عملی کنیم، دور هستیم.

به گزارش الجزیره "میت رامنی" که اخیرا مواضع تندی در قبال ایران اتخاذ کرده بود با عقب نشینی واضح اعلام کرد: راهی طولانی تا تصمیم گیری برای دخالت نظامی آمریکا برای جلوگیری از پیشبرد فعالیتهای هسته ای ایران داریم.

وی ابراز امیدواری کردهرگز در آینده ضرورتی برای اقدام نظامی علیه ایران ایجاد نشود. نامزد جمهوریخواه البته بر لزومادامه تحریمهایشدید وفعالیتهای دیپلماتیک در تعامل با ایران تاکید کرد.

رامنی با اشاره به اینکه در صورت انتخاب به عنوان رئیس جمهور آمریکا از اقدامات نتانیاهو به ویژه درباره ماجراجویی نظامی علیه ایران، شگفت زده نمی شود، افزود: امید زیادی دارم که بتوانیم ایران را از راهی که به سوی اهداف هسته ای گام برمی دارد باز داریم.

وی افزود: البته برای تحقق این مسئله به نشان دادن قدرت واقعی آمریکا و عدم وجود اختلافات با اسرائیل نیاز داریم.

۱۳۹۱/۷/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...