نسخه چاپی

عقبایی در گفتگو با نما:

سیستم بانكی از بنگاه داری دست بردارد /ساخت‌ وساز نیاز بازار مسكن متناسب با عرضه نیست

 سيستم بانكي از بنگاه داري دست بردارد /ساخت‌ وساز نياز بازار مسكن متناسب با عرضه نيست

رییس اتحادیه صنف مشاوران املاك گفت: اگر سیستم بانكی ما از بنگاه داری دست بردارد و تسهیلات ویژه ای را برای خرید این بافت ها ایجاد كند مسلما دغدغه های انبوه سازان برای تامین مشتری فراهم خواهد شد .

حسام الدین عقبایی رییس اتحادیه صنف مشاوران املاک در گفت و گو با نما با اشاره به دغدغه های حال حاضر درباره بافت فرسوده، گفت: این موضوع در شهرهای بزرگ به عنوان یک بحران تلقی می شود و اصلاح و نوسازی بافت فرسوده باید به عنوان اولویت در برنامه دولت و شهرداری ها قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه مشاوران املاک به عنوان واسطه ی میان انبوه سازان و مالکین و به نوعی انگیزه را برای سرمایه گذاران ایجاد می کنند، اذعان داشت: برای اینکه یک حرکت ملی انجام شود و بافت فرسوده ترمیم شود قطعا باید شرایط را به سمتی ببرند که قراردادها منعقد شود و انگیزه های لازم برای جذب سرمایه گذاری وجود داشته باشد.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه شهرداری ها، بانکها باید تسهیلات ویژه ای را در اختیار این افراد قرار دهند تا این حرکت انجام شود، بیان داشت: امتیازاتی که به بافت فرسوده داده می شود باید دارای توجیه اقتصادی باشد.
عقبایی عنوان داشت: بعد از ساخت بافت فرسوده و تبدیل آنها به ساختمان های نوساز ممکن است در بخشی تقاضا از سوی مردم کم باشد به همین دلیل مشاوران املاک باید با بازاریابی های مناسب مردم را برای خرید بافت اصلاح شده ترغیب کنند.
وی تصریح کرد: اگر سیستم بانکی ما از بنگاه داری دست بردارد و تسهیلات ویژه ای را برای خرید این بافت ها ایجاد کند مسلما دغدغه های انبوه سازان برای تامین مشتری فراهم خواهد شد.
وی متذکر شد: قطعا با اصلاح بخش انبوهی از بافت های فرسوده می توانیم توازن خوبی را در بخش مسکن برقرار کنیم و مشکل ایجاد توازن میان عرضه و تقاضا که سالهاست از میان رفته است را برطرف نماییم.
وی در پایان خاطر نشان کرد: به گفته وزارت راه و شهرسازی برای اینکه توازن میان عرضه و تقاضا به وجود بیاید 11 سال زمان لازم است اما چه بهتر که بتوانیم با تمهیدات درست و برنامه ریزی دقیق در حوزه مسکن این ایجاد توازن را به کمتر از 5 سال تقلیل دهیم
گفتنی است در کشور 156 هزار هکتار بافت ناکارآمد شهری وجود دارد که در این مساحت جمعیتی بالغ بر 19 میلیون نفر زندگی می کنند.


۱۳۹۶/۸/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...