نسخه چاپی

جوكار در گفتگو با نما:

برجام نقض شده است/دستاوردهای هسته‌ای كشور نابود شد/غیرقابل اعتماد بودن آمریكا بارها ثابت شده است

برجام نقض شده است/دستاوردهاي هسته‌اي كشور  نابود شد/غيرقابل اعتماد بودن آمريكا بارها ثابت شده است

عضو سابق كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در حال حاضر صنعت هسته ای ایران متاثر از همین تعهدات در تعطیلی و كاهش فعالیت به سر می برد و این موضوع كه یك عامل بازدارنده در مقابل دشمن بود تا حد زیادی از بین رفته است.

محمدصالح جوکار عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با نما با بیان اینکه آمریکایی ها به طور عملی برجام را نقض نکرده اند، گفت: در واقع آمریکایی ها از بستر برجام استفاده کردند و آن را دستاویزی برای اعمال تحریم های بعدی قرار دادند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه در توافق برجام یکسری تعهدات برای ایران ایجاد شد، اظهار داشت: در حال حاضر صنعت هسته ای ایران متاثر از همین تعهدات در تعطیلی و کاهش فعالیت به سر می برد و این موضوع که یک عامل بازدارنده در مقابل دشمن بود تا حد زیادی از بین رفته است.
وی با تاکید بر اینکه تحریم ها بسیار شدیدتر از قبل دنبال میشود، اذعان داشت: امروز شاهدیم که روح برجام از سوی آمریکا و اروپا نادیده گرفته شده است وموضوعات جدیدی را در بحث موشک ها ، مبارزه با تروریسم پیش کشیده اند و با این هدف به تحریم ها تداوم خواهند بخشید.
وی با بیان اینکه مذاکره با کشوری چون آمریکا مذاکره با شیطان است، تصریح کرد: در واقع آمریکا در طول این سالها و با اقدامات مختلف خود نشان داده است که به هیچ وجه قابل اعتماد نیست و هیچ گاه نمی توان حساب درستی بر این کشور داشت.
وی متذکر شد: تا قبل از توافق برجام اینها نمی دانستند که ایران در زمینه ی هسته ای در چه جایگاهی قرار گرفته است اما متاسفانه بعد از برجام و با اقدامات آمریکا علیه ایران عامل بازدارنده ی کشور از بین رفته است و آنها اطلاعات خوبی درباره برنامه هسته ای ایران به دست آوردند.
جوکار افزود: در واقع آمریکا به دنبال این بود که برنامه هسته ای ایران را بشناسد، محدودیت های لازم در این زمینه را ایجاد کنند و نظارت های آنلاین خود را اعمال کنند و بعد از تحقق این موارد به امور دیگر نیز نفوذ کنند.
وی درباره مشکل اصلی میان آمریکا و ایران، گفت: به دلیل اینکه ایران هیچگاه همسو با سیاست های آمریکا عمل نکرده و اجازه دخالت نداده است، آمریکا تا به امروز تلاش کرده است تا از بطن برجام برای تحقق اهداف خود استفاده نماید.
عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، تشریح کرد: آن طور که مشخص است دیگر از برجام چیزی برنمی آید اما اگر نظام جمهوری اسلامی ایران رویکرد مناسبی را در نظر گیرد که آمریکا احساس کند در آینده همه چیز به ضرر او تمام خواهد شد و هزینه ی زیادی برایشان در بر داشته باشد، قطعا ایران پیروز این میدان است و منافع آمریکا تحت تاثیر اقدامات ایران قرار خواهد گرفت.


۱۳۹۶/۸/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...