نسخه چاپی

كسب مقام یك گروه كُر ایرانی در سریلانكا

گروه كُر «صلح نوای شهرآشوب» به رهبری محمدرضا پورمقدم، مقاوم دوم مسابقات آسیایی «Asia Paeific Choir Games» كشور سریلانكا را كسب كرد.

به گزارش نما به نقل از روابط عمومی «نوای شهرآشوب»، علی قزانی مدیر مرکز «نوای شهر آشوب»، اظهار کرد: این مسابقات زیر نظر سازمان جهانی کر در سه بخش (Grand prix)، (Asia pecific) و (Open competition)برگزار می شود که گروه کر «صلح نوای شهر آشوب»، هشتم مهرماه در بخش (Asia pecific) این فستیوال شرکت کرد و به اجرا پرداخت.

او ادامه داد: «گروه کر صلح» که بیش از دو سال از فعالیتش می‌گذرد و طبعاَ، فراز و نشیب‌های زیادی را به خود دیده و پشت سر گذاشته، با چشم‌اندازی جهانی به موسیقی کلاسیک، به ویژه موسیقی کرال در حال حرکت است. این مجموعه بر این باور است که این ژانر، در کشور ما مهجور مانده و در شرایطی که اجرای آثار متعلق به دوره‌های کلاسیک، رمانتیک و مدرن در موسیقی کرال، چندان محلی از اِعراب ندارد، در تلاش بوده تا در بدو امر، با اجرای کرال‌های قرون وسطی، رنسانس و باروک، اقدام و رویکردی در جهت شناساندن این مهم برای تمام اقشار جامعه داشته باشد.

قزانی اضافه کرد: طبیعی است که مانند تمامی مجموعه‌های هنری و گروه‌هایی که با هدفی خاص به فعالیت می‌پردازند، گروه کُرِ صلح نیز با چالش‌هایی در این سالها مواجه بوده، اما علیرغم تمامی چالش‌ها، شرایط بسیار خوبی داشته و با تکیه به توان تکنیکی بالای اعضای خود، تلاش کرد بهترین حضور خود را در این فستیوال، همچون فستیوال «رنسانس گیومری» ارائه دهد و فکر می‌کنم نماینده‌ای شایسته و در خور نام «جمهوری اسلامی ایران» که همواره پیام‌آور صلح بوده، در این مسابقات آسیایی بود.

بر اساس این خبر، گروه کر «صلح نوای شهر آشوب»، با هدف اشاعه موسیقی کلاسیک برای همه اقشار جامعه و بالا بردن سطح دانش افراد جامعه پایه گذاری شده و در این زمینه فعالیت می‌کند. این گروه با شعار «کلاسیک، پیام‌آور صلح برای همه» هر شش ماه یک‌بار اقدام به عضوگیری می‌کند و افراد را در هر سطحی خاص، تحت آموزش قرار می‌دهد.

۱۳۹۶/۸/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...