نسخه چاپی

بلوای جنسی در میان سران استرالیا !

پیامك مستهجن عضو ارشد حزب حاكم استرالیا و اظهارات نخست وزیر این كشور در حمایت از وی باعث ایجاد بلوای جنسیتی در استرالیا شده است.

به گزارش نما، فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت، جولیا گیلارد نخست وزیر استرالیا از اظهارات رهبر حزب مخالف دولت درباره نقش جنسیت در سیاست که باعث ایجاد تفرقه و بلوای جنسیتی در جامعه استرالیا شده است انتقاد کرد.


«تونی ابوت» رهبر حزب مخالف دولت روز سه شنبه خواستار کناره گیری «پیتر اسلیپر» رئیس پارلمان استرالیا به خاطر یک پیام کوتاه مستهجن شده بود.


جولیا گیلارد در سخنرانی خود تونی ابوت را متهم به دورویی و تفرقه افکنی کرد.


اسلیپر در ماه آوریل، در پی ادعاهای مربوط به آزار جنسی و کلاهبرداری موقتا استعفا داد اما با حمایت جولیا گیلارد و هم حزبی هایش به کار خود ادامه داد اما نهایتا مجبور به استعفا شد.


نخست وزیر استرالیا ابوت را متهم به دورویی و تفرقه افکنی کرد و گفت که وی نباید درباره جنسیت گرایی و زن ستیزی این مرد(اسلیپر) حرفی می‌زد.


گیلارد گفت: من در طول سالهای اخیر به خاطر مواضعم بارها مورد هجوم قرار گرفته ام و زمانی که تبعیض جنسیتی و زن ستیزی در جامعه را می‌بینم باید نسبت به آنها واکنش نشان دهم.


این درحالیست که «جولیا بیشاپ» معاون رئیس حزب مخالف دولت، نخست وزیر استرالیا را متهم به استفاده ابزاری از زنان برای مقابله با انتقادات کرد و گفت که زنان مستحق بهترین‌ها هستند.


بیشاپ گفت: گیلارد به این خاطر نخست وزیر استرالیا شده که زن است و از جنسیت خود به عنوان چتری در مقابل انتقادات از خود استفاده کرد.


به جای اینکه به وی یادآوری شود که اولین زن نخست وزیر استرالیاست باید بداند که جایگاه زنان استرالیا را پایین کشیده است.


براساس این گزارش، رسانه‌های استرالیا نیز به این موضوع دامن زدند.


روزنامه سیدنی مورنینگ هرالد نوشت: جولیا گیلارد بر سر دو راهی مانده است که از هم حزبیهایش در پارلمان دفاع کند یا از اصل احترام به حقوق زنان دفاع کند.


«پیتر هاچر» سردبیر این روزنامه گفت: گیلارد دفاع از همکارانش را ترجیح داد. وی قدرت را ترجیح داد و این انتخاب خوبی نیست. گیلارد همه چیز را از دست داد.


این درحالیست که رسانه های آمریکایی از اظهارات جولیا گیلارد دفاع کردند و نوشتند: مارگارت تاچر(نخست وزیر سابق انگلیس) که مشهور به زن آهنین بود اکنون می‌تواند لبخند بزند.

۱۳۹۱/۷/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...