نسخه چاپی

800پایگاه سیار صدور كارت ملی هوشمند راه اندازی می شود

به گزارش نما - ایرنا نوشت: معاون وزیر کشور و رییس سازمان ثبت احوال کشور گفت: با هدف تسریع در اخذ درخواست و صدور کارت ملی هوشمند تا پایان سال جاری 800 پایگاه سیار اخذ درخواست مردم با همکاری شرکت پست ایران در نقاط مختلف کشور راه اندازی می شود.

\حمید درخشان نیا شامگاه سه شنبه در آیین افتتاح نخستین ایستگاه سیار کارت هوشمند در گرگان مرکز استان گلستان اظهار کرد: واحد های سیار به همراه 1200 نقطه دیگر شامل ادارات پست، دفاتر پیشخوان خدمات ارتباطی و سایر مراکز برای اخذ درخواست مردم و صدور کارت ملی هوشمند فعالیت می کنند.

وی اضافه کرد: تاکنون 28 میلیون کارت ملی هوشمند در کشور صادر که از این تعداد کارت 27 میلیون نفر تحویل شده است. پایگاه‌های سیار صدور کارت ملی هوشمند برای اخذ درخواست افرادی که توانایی جابجایی ندارند مانند سالمندان، معلولان و جانبازانی و نیز در برخی از مناطق شهری و روستایی پیش بینی شده است و قابلیت آن را داشته که به برخی از وزارتخانه ها و نهادها نیز خدمت رسانی کند.

معاون وزیر کشور گفت: امید داریم با صدور کارت ملی هوشمند که کلید دولت الکترونیک است هر چه زودتر شاهد تحقق دولت الکترونیک باشیم .

درخشان نیا افزود: ظرفیت سازمان ماهانه صدور بیش از 2 میلیون کارت ملی هوشمند است و هم اینک طبق درخواست مردم نزدیک به یک میلیون و 500 هزار کارت در ماه صادر می‌شود.

وی یادآور شد: بر اساس مصوبه هیات دولت و دستور وزیر کشور ؛ مطالعات فنی جهت تجمیع سایر کارت های هوشمند در حال انجام است تا بتوانیم خدمات سایر کارت ها را در این کارت ملی تجمیع کنیم که با این کار در وقت و هزینه مردم صرفه جویی شده و افراد با یک کارت الکترونیک خدمات مورد نیاز خود را دریافت می کنند.

رییس سازمان ثبت احوال گفت که همچنین تلاش می شود طی ماه جاری ایستگاه های سیار درخواست کارت ملی هوشمند به صورت آزمایشی در یکی از کشورهای همسایه راه اندازی و با استقرار آن در کنسولگری ایران درخواست هموطنان ساکن در آن کشور اخذ و به جاری کارت های ملی سابق ،کارت ملی هوشمند دریافت کنند.

به گفته وی؛ سازمان ثبت احوال امکان ارائه این خدمات را در 137 کشور جهان برای ایرانیان خارج از کشور دارد.
وی همچنین گفت: که هم اینک طرح هایی به صورت آزمایشی بین ثبت احوال و برخی بانک ها در حال انجام است که بعضی از خدمات بانکی براساس همین کارت های ملی هوشمند ارائه شود.

گفتنی است؛ اولین پایگاه سیار اخذ درخواست کارت ملی هوشمند گلستان در محل موسسه نگهداری سالمندان نیکان گرگان و با حضور استاندار و جمعی از مسئولان استان راه اندازی شد.

۱۳۹۶/۸/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...