نسخه چاپی

داروهای ممنوعه زائران اربعین

رئیس مركز پزشكی حج و زیارت جمعیت هلال احمر گفت: حمل قرص‌های كدئین دار، روان گردان و مخدر به عراق ممنوع است و از زائران تقاضا می‌شود چز داروهای خاص، از حمل ممنوعیات دارویی خودداری كنند.

به گزارش نما به نقل از میزان، علی مرعشی گفت: با افزایش استقبال مردم به حضور در مراسم پیاده روی اربعین حسینی، میزان داروهای انتقالی به کشور عراق نسبت به سال گذشته، به ۶۰ درصد و درنهایت به ۱۲۰ درصد افزایش یافت.


وی افزود: به منظور ارائه خدمات دارویی به زائران اربعین حسینی، ۱۲۰ نوع دارو به کشور عراق ارسال شده است با این وجود همه بیماران فشارخون، بیماری‌های خاص، دیابت و بیماران تنفسی باید داروهای مصرف روزانه خود را در حین سفر به همراه داشته باشند.


رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر خاطر نشان کرد: حمل قرص‌های کدئین دار، روان گردان و مخدر به عراق ممنوع است و از زائران تقاضا می‌شود چز داروهای خاص، از حمل ممنوعیات دارویی خودداری کنند.


وی عنوان کرد: به علت کمبود امکانات دیالیز و عدم خدمات رسانی سیستم بهداشت عراق به زائران، از بیماران کلیوی تقاضا می‌شود در مراسم راهپیمایی اربعین شرکت نکرده و سفر خود را به بعد موکول کنند.


مرعشی اذعان داشت: بیماری‌های تنفسی، تاول پا و گرفتگی عضلات علت بیشتر مراجعات زائران به مراکز درمانی هلال احمر است؛ بنابراین به منظور پیشگیری از بیماری‌های تنفسی، توصیه می‌شود زائران حتما از ماسک استفاده کرده و برای پیاده روی از کفش‌های مناسب استفاده کنند.


وی در پایان یادآور شد: در ۹ نقطه مسیر بین نجف و کربلا، مرکز درمانی هلال احمر دایر شده و در حال ارائه خدمات درمانی به زائران است.

۱۳۹۶/۸/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...