نسخه چاپی

آزادی خواه در گفتگو با نما:

مهندسی رفتار در جامعه به خوبی صورت نگرفته است /حجاب و عفاف مهم ترین خلاء فرهنگی در جامعه است

مهندسي رفتار در جامعه به خوبي صورت نگرفته است /حجاب و عفاف مهم ترين خلاء فرهنگي در جامعه است

عضو كمیسیون فرهنگی مجلس گفت: خلاء جدی در بخش خانواده، ازدواج ، فرزندآوری، سلامت جوانان از اعتیاد سبب شده تا به این نتیجه برسیم كه مهندسی رفتاری ما در جامعه مهندسی خوبی نیست و نهادهای فرهنگی خیلی جدی تر باید به دنبال راهكار برای حل این مسائل باشند.

احد آزادی خواه عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفتگو با نما درباره وضعیت فرهنگی جامعه امروز گفت: اگر به عقاید مردم نگاه کنیم نمره ی بالایی در فرهنگ می گیریم اما میان کردار و عقاید انسانها فاصله ی زیادی وجود دارد .
وی در ادامه اظهار داشت: ما در برگزاری مناسبات مذهبی با توجه به عقایدی که داریم خوب عمل می کنیم و به طور مثال در ایام ماه محرم و صفر عزاداریهایی را به نحو احسن انجام می دهیم اما متاسفانه در حوزه رفتارهای اجتماعی به سمت عقب برمی گردیم .
وی یکی از این مشکلات فرهنگی را بحث حجاب و عفاف دانست و افزود: خلاء جدی در بخش خانواده ، ازدواج , فرزندآوری، سلامت جوانان از اعتیاد سبب شده تا به این نتیجه برسیم که مهندسی رفتاری ما در جامعه مهندسی خوبی نیست و نهادهای فرهنگی خیلی جدی تر باید به دنبال راهکار برای حل این مسائل باشند.
وی اذعان داشت: متولیان فرهنگی در جامعه باید به نوعی برنامه محور عمل کنند که بتوانیم مشکلات و معضلات اساسی کشور را شناسایی کنیم و برای برطرف کردن آنها برنامه ارائه دهیم .
وی با اشاره به نقش شبکه های اجتماعی در جامعه امروز، تصریح کرد: شبکه های اجتماعی برای اطلاع رسانی به موقع برای مردم به وجود آمدند و با توجه به سهل الوصول بودن، جامعیت و مورد علاقه بودن از سوی مردم به ویژه جوانان نقش مهمی در شکل گیری رفتار فرهنگی ایفا کنند.
آزادی خواه عضو کمیسیون فرهنگی مجلس متذکر شد :آنچه که مهم است بحث تولید محتوا برای مخاطبان این شبکه هاست که می بایست سالم ترین تغذیه فکری و عملی ره به جامعه تزریق کنند تا مشکلات فرهنگی جامعه بیشتر نشود.

۱۳۹۶/۸/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...