نسخه چاپی

حوزه‌هایی كه رقابت آنها به وقت اضافه كشید

عکس خبري -حوزه‌هايي که رقابت آنها به وقت اضافه کشيد

مردم نیمی از نامزدهای انتخاباتی نهمین دوره مجلس شورای اسلامی را با آرای خود راهی بهارستان كردند و نیم دیگری از كاندیدا باید بخت خود را برای راه‌یابی به بهارستان نهم بار دیگر بازمانند.

به گزارش خبرگزاری فارس از استانها، انتخابات در برخی از حوزه‌های انتخابیه سراسر کشور به دور دوم کشیده شده است تا پرونده نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی همچنان باز بماند و مردم بار دیگر با حضور در پای صندوق‌های رأی، بلوغ سیاسی کشورشان را بیش از پیش به نمایش بگذارند.

خبرنگار چهارمحال و بختیاری گزارش داد: براساس نتیجه شمارش آرا در حوزه انتخابیه اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار، حمیدرضا عزیزی با کسب 36 هزار و 160 رای و علی یوسف‌پور با کسب 35 هزار و 575 رای بیشترین آرا ماخوذه را به خود اختصاص دادند اما با توجه به عدم کسب حد نصاب لازم، انتخابات در این حوزه انتخابیه به دور دوم کشیده شد.

خبرنگار آذربایجان شرقی گزارش داد: طبق نتایج به دست آمده، فقط سه نفر از 72 کاندیدای این حوزه انتخابیه توانستند با کسب آرای لازم، به شکل مستقیم راهی بهارستان شوند و رقابت بر سر سه کرسی باقی مانده در این حوزه انتخابیه همچنان باقی است؛ براین اساس رضا رحمانی، محمداسماعیل سعیدی، میرهادی قره‌سید رومیانی، علی آجودان‌زاده، رسول جلیل‌زاده و عشرت شایق با کسب بیشترین آرا باید رقابت انتخاباتی خود را در دور دوم برای کسب سه سهمیه باقیمانده این حوزه انتخابیه ادامه دهند.

خبرنگار لرستان گزارش داد: در حوزه انتخابیه دورود و ازنا آقایان حسین گودرزی و عباس قائد‌رحمت به دور دوم راه یافتند، در این دو حوزه 67 هزار و 321 رأی به صندوق ریخته شده است، این حوزه داری یک کرسی نمایندگی در مجلس است.

هم‌چنین در حوزه انتخابیه شهرستان پلدختر نیز آقایان علی کائیدی با کسب 11 هزار و 919 رأی و حمید کاظمی با کسب 10 هزار و 717 رأی به دور دوم انتخابات مجلس نهم کشیده شدند.

خبرنگار یزد گزارش داد: با مشخص شدن نتایج انتخابات در حوزه انتخابیه مهریز با پنج شهرستان ابرکوه، بافق، بهاباد، خاتم و مهریز، انتخابات در این حوزه به دور دوم کشیده شد، به گزارش خبرگزاری فارس از مهریز، دقایقی پیش نتایج انتخابات در شهرهای مهریز، ابرکوه و بافق اعلام شده بود و مردم این حوزه انتخابیه در انتظار اعلام نتایج شهرستان‌‌های خاتم و بهاباد بودند که نتایج این شهرستان‌ها نیز اعلام شد، بر این اساس کاظم فرهمند با 23 هزار و 568 رأی و حجت‌الاسلام دخیل‌عباس زارع‌زاده مهریزی با 24 هزار و 95 رأی یک بار دیگر بر سر یک کرسی مجلس برای 5 شهرستان استان یزد با هم رقابت خواهند کرد.

خبرنگار شمال خوزستان گزارش داد: طبق آمار نهایی به دست آمده از ستاد انتخابات مستقر در فرمانداری دزفول از مجموع 151 هزار و 454 رأی مأخوذه قابل قبول، محمدعلی قاسمی با 36 هزار و 315 رأی در جایگاه اول و عباس پاپی‌زاده پالنگان با 33 هزار و 158 رأی در جایگاه دوم قرار گرفتند، بدین ترتیب رقابت در دور دوم انتخابات در این شهرستان بین محمدعلی قاسمی و عباس پاپی‌زاده پالنگان خواهد بود. هم‌چنین با پایان یافتن شمارش آراء در حوزه انتخابیه دشت آزادگان و هویزه، ناصر صالحی‌نسب با 15 هزار و 234 رأی و هاشم سواری با 13 هزار و 401 رأی در دور دوم رقابت می‌کنند.

خبرنگار اهواز گزارش داد: رقابت انتخاباتی میان چند کاندیدای اصلی انتخابات مجلس نهم اهواز هم‌چنان در جریان است تا از میان ‌آنها سرانجام سه نفر از حوزه انتخابیه اهواز و باوی به بهارستان راه یابند، براساس پیش‌بینی‌های مسئولان ستاد انتخابات استان، به احتمال زیاد انتخابات در اهواز به دور دوم کشیده خواهد شد، شهرستان اهواز 3 کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد.

خبرنگار رشت گزارش داد: حسن تأمینی با به دست آوردن بیش از 67 هزار رأی به عنوان نفر نخست رقابت‌های نهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه رشت بار دیگر به مجلس راه یافت اما 4 نماینده حوزه انتخابیه رشت به دور دوم کشیده شدند، جبار کوچکی‌نژاد با کسب بیش از 46 هزار و 900 رأی، سیدعلی آقازاده بالغ بر 41 هزار و 300 رأی، غلامعلی جعفرزاده با بیش از 39 هزار رأی و سیدرضا موسوی‌روزان با بیش از 36 هزار رأی وارد مرحله دوم رقابت‌های نهمین دوره مجلس از حوزه انتخابیه رشت شدند.

هم‌چنین طبق آخرین اخبار به دست آمده، رقابت بین دو کاندیدای حوزه انتخابیه تالش، رضوانشهر و ماسال به دور دوم کشیده شد، بر این اساس از مجموع 186 هزار و 143 رأی مأخوذه از حوزه انتخابیه تالش، رضوان‌شهر و ماسال، بهمن محمدیاری با 39 هزار و 883 رأی بیشترین آرای مأخوذه این حوزه را کسب کرد و رقیب او، احسن‌الله رادمهر 37 هزار و 554 رأی را به دست آورد.

خبرنگار اصفهان گزارش داد: در این استان از تعداد 615 صندوق شمارش شده تنها یک نفر مجوز راه‌یابی به مجلس را پیدا کرد، بر این اساس تنها حسن کامران به مجلس راه یافته و هشت نفر باقی مانده در مرحله دوم انتخابات باید به رقابت با یکدیگر بپردازند.

براساس آخرین اخبار حاصله از شمارش آراء در شهرستان لنجان نیز محسن کوهکن 19 هزار و 916 رأی و مجید منصوری 23 هزار و 197 رأی از آراء به دست آمده از این حوزه انتخابیه را کسب کردند که بر این اساس انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این شهرستان به دور دوم کشیده شده است. هم‌چنین با پایان شمارش آراء در حوزه انتخابیه شهرستان سمیرم بهروز جعفری با حدود 10 هزار رأی و مسعود پیرادیان با حدود 9 هزار رأی نیز به دور دوم انتخابات راه پیدا کردند، اختلاف آراء بین دو کاندیدای راه یافته به دور دوم در شهرستان سمیرم تنها 200 رأی است.

خبرنگار مرکزی گزارش داد: براساس اعلام رئیس هیئت نظارت و بازرسی انتخابات استان مرکزی، با شمارش آراء در حوزه انتخابیه تفرش و آشتیان، کاظم سپاسی و عباس صلاحی هر دو حائز حداکثر آراء شدند که باید در دور دوم انتخابات با یکدیگر به رقابت بپردازد.

خبرنگار ایلام گزارش داد: فریدون همتی با کسب 41 هزار و 310 رأی، احمد شوهانی با کسب 39 هزار و 343 رأی، داریوش قنبری با کسب 31 هزار و 290 رأی و علی‌اکبر متین با کسب 30 هزار و 792 رأی در حوزه انتخابیه ایلام به دور دوم انتخابات راه یافتند. هم‌چنین علی‌محمد احمدی با 12 هزار و 39 رأی و امین دوست‌محمدی با نتیجه 16 هزار و 81 رأی به دور بعدی انتخابات حوزه انتخابیه دهلران راه پیدا کردند.

خبرنگار خراسان‌رضوی گزارش داد: در مرحله اول از انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی 2 نفر به مجلس راه پیدا می‌کنند، در همین راستا برای راه پیدا کردن 3 نماینده دیگر در یک ‌ماه آینده، مرحله دوم برگزار شده و 3 نفر دیگر نیز از میان 6 کاندیدا انتخاب می‌شوند.

خبرنگار اردبیل گزارش داد: نماینده سوم حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین باید برای راه‌یابی به بهارستان در دور دوم با رقیب خود رقابت ‌کند، براساس منابع موثق از ستاد انتخابات استان اردبیل با قطعی شدن دو کاندیدای راه یافته به مجلس از حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین، نفر سوم از بین مصطفی افضلی‌فرد و صداقت فرجی‌نیر در دور دوم انتخابات برگزیده می‌شود.

خبرنگار کردستان گزارش داد: براساس آخرین شمارش آراء از این حوزه انتخابیه، سالار مرادی، سیداحسن علوی، سیدمهدی فرشادان و محمد الله‌مرادی دارای بیشترین رأی هستند، استاندار کردستان امروز در جمع خبرنگاران اعلام کرده است که بدون شک انتخابات در این حوزه به دور دوم کشیده می‌شود، حوزه انتخابیه سنندج، دیواندره و کامیاران دارای دو کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.

خبرنگار جنوب خوزستان گزارش داد: انتخابات بهبهان با پایان یافتن و شمارش آراء در شب گذشته به مرحله دوم کشیده شد، در این راستا عزیز‌الله سالاری با 14 هزار و 779 رأی و محمدباقر شریعتی با 12 هزار و 577 رأی برای رقابت در مرحله دوم انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی انتخاب شدند.

خبرنگار همدان گزارش داد: با پایان شمارش آراء در تمام حوزه‌های انتخابیه این استان، برخی از نامزدها به مرحله دوم راه یافتند، در حوزه تویسرکان در مرحله دوم انتخابات رقابت بین مرتضی فضعلی و کاظم سلیمی خواهد بود، هم‌چنین در حوزه ملایر نیز حسن ونایی با احمد آریایی‌نژاد در دور دوم انتخابات مجلس نهم رقابت می‌کند، در حوزه انتخابیه همدان و فامنین نیز در مرحله دوم رأی‌گیری رقابت بین سیدمحمدکاظم حجازی و ابراهیم کارخانه خواهد بود.

۱۳۹۰/۱۲/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...