نسخه چاپی

حاجی دلیگانی در گفتگو با نما:

باید مقابل مجوزهای پرداخت حقوق های نجومی ایستاد/افزایش یارانه نقدی عملی نیست

بايد مقابل مجوزهاي پرداخت حقوق هاي نجومي ايستاد/افزايش يارانه نقدي عملي نيست

عضو كمیسیون برنامه و بودجه گفت: موضوع پرداخت حقوق به افراد و مقامات باید بیشتر مورد توجه باشد، حقوق پرداختی باید متعارف و قانونی باشد و مجوزهای احتمالی كه دست برخی از افراد را برای برداشت حقوق های نجومی باز گذاشته است باید در بودجه 97 مطرح و جلوی آنها سد شود.

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با خبرنگار نما با اشاره به ضرورت شفاف سازی در حوزه هدفمندی یارانه ها گفت: با توجه به حکم برنامه ششم توسعه کل منابع درآمدی حاصل از افزایش حامل‌های انرژی باید به حساب خزانه واریز شود و این الزام در قانون برنامه ششم آورده شده است.
وی با تاکید بر اینکه دولت در لایحه بودجه خود برای توزیع منابع حاصل از هدفمندی پیشنهادهایی در جداول مطرح می کند تا پس از بررسی و تصویب در مجلس، اجرایی شود، ادامه داد: دولت باید خود را مکلف بداند که براساس همان میزان و درصدی که قانونگذار برای حوزه‌های مختلف اعم از اشتغال، تقویت تولید و ... تعیین کرده است، رفتار کند که متاسفانه در سال های اخیر این مورد رعایت نشده است.
نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار ادامه داد: ما زمانی که بنیان هدفمندی یارانه ها و افزایش قیمت حامل های انرژی را می‌گذاشتیم، با مردم عهدی بسته ایم که باید به آن عمل کنیم، براساس هدفمندی بناست که منابع حاصل از آزادسازی قیمت ها محاسبه و مابه التفاوت آن به صورت نقدی به حساب مردم واریز شود.
وی با بیان اینکه ما باید اعتماد مردم را تقویت کنیم نه سلب، افزود: قیمت حامل های انرژی و قبوض آب، برق و گاز مردم دو سه بار افزایش یافته است اما آنچه از ابتدا به مردم پرداخت می شود، ماهانه 45500 تومان بوده و هیچ تغییری نداشته است، امروز با این حرف‌ها که پرداخت یارانه ها اقتصاد کشور را زمین می زند، می خواهند مردم را به جایی برسانند که خودشان بگویند یارانه نمی خواهند.
حاجی دلیگانی با تاکید بر اینکه هدفمندی یارانه‌ها برای دولت درآمد زا هم بوده است، تصریح کرد: دولت سالانه 43 هزار میلیارد تومان برای پرداخت یارانه هزینه می کند در حالی که دو برابر آن یعنی80 حدود هزار میلیارد تومان درآمد دارد.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اینکه یارانه اقشار پردرآمد جامعه باید حذف شود، ادامه داد: دولت می تواند و باید در این زمینه همت بیشتری داشته باشد چرا که جمعیت قابل توجهی هستند که نیاز به دریافت یارانه ندارند.
وی درباره احتمال افزایش یارانه نقدی در سال 97 گفت: برخی از مردم تقاضای افزایش یارانه دارند اما با توجه به شرایط اقتصادی کشور و مشکلات دولت، احتمال افزایش یارانه نقدی عملی نخواهد بود.
نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار با اشاره به جلسه کمیسیون برنامه و بودجه با مسئولان درباره بررسی بودجه اظهار داشت: در این جلسات نکات و ملاحظاتی درباره بودجه و هدفمندی یارانه ها مطرح شده است.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به تاکید مذاکرات صورت گرفته در جلسات برگزار شده و تاکید مسئولان بر کاهش هزینه های جاری گفت: موضوع پرداخت حقوق به افراد و مقامات باید بیشتر مورد توجه باشد، حقوق پرداختی باید متعارف و قانونی باشد و مجوزهای احتمالی که دست برخی از افراد را برای برداشت حقوق های نجومی باز گذاشته است باید در بودجه 97 مطرح و جلوی آنها سد شود تا بتوانیم بخشی از کسری بودجه را جبران کنیم که این امر کاملا امکانپذیر است.

۱۳۹۶/۸/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...