نسخه چاپی

روی آوردن تروریستها به منجنیق

روی آوردن گروههای مسلح سوریه به سلاحهای قدیمی و واكنش دمشق به درخواست دبیر كل سازمان ملل برای اعلام آتش بس یكجانبه از سوی سوریه از مهمترین اخبار این كشور است.

به گزارش نما به نقل از مهر، پایگاه روسیا الیوم در مطلبی با عنوان ظهور منجنیق در حلب آورده است: نوار ویدئویی که از سوی مخالفان سوری در یوتیوپ گذاشته شده است از روی آوردن گروههای مسلح سوری به ابزارهای قدیمی حکایت دارد.

روسیا الیوم گزارش داد: این روش اخیرا زیاد به کار گرفته می شود و این منجنیق نمی تواند دقیقا هدف گیری کند و برد آن نیز مشخص نیست، اما زیانهایی به ساختمانهای که گلوله در آن فرود می آید وارد می کند.

از سوی دیگر جهاد مقدسی سخنگوی وزارت امور خارجه سوریه با اشاره به درخواست بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد از نظام سوریه برای اعلام یکجانبه آتش بس، آن را نیمی از حقیقت دانست.

وی افزود: دبیرکل سازمان ملل متحد خواستار اعلان آتش بس یکجانبه شده است، اما سوریه قبلا دوبار اینکار را انجام داده است، اما در هر بار، گروههای مسلح از پایبندی نظام به آتش بس بهره برداری کرده و حضور خود را در مناطق مختلف توسعه دادند و تلفات انسانی نظامیان و غیر نظامیان بالا رفته است، زیرا این گروهها آتش بس را نقض کرده اند.

سخنگوی وزارت امور خارجه سوریه بیان کرد: ما در گفتگوهای خود با دبیرکل توافق کردیم که آتش بس باید شرایط را برای گفتگوهای سیاسی و نه بی ثباتی سوریه فراهم آورد و از همین رو از دبیر کل خواستیم که هیئتهایی به عربستان، قطر و ترکیه یعنی حامیان مالی و تسلیحاتی گروههای مسلح اعزام کند تا این کشورها به عنوان تاثیر گذار بر گروههای مسلح از نفوذ خود برای توقف خشونتها استفاده کنند و آنگاه تدابیر لازم از سوی نظام سوریه انجام شود.

خبر دیگر اینکه احمد الاشرم تصویر بردار شبکه الاخباریه سوریه در دیرالزور در شرق سوریه از سوی گروههای مسلح مورد حمله قرار گرفت و کشته شد.

۱۳۹۱/۷/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...