نسخه چاپی

آیتی در گفتگو با نما:

نمایشگاه مطبوعات در سایه بی توجهی دولت قرار دارد

نمايشگاه مطبوعات در سايه بي توجهي دولت قرار دارد

نماینده ادوار در مجلس گفت : شاهد بودیم كه آقای روحانی در نمایشگاه مطبوعات حضور پیدا نكرد و این مساله نشان دهنده این است هیچ حمایتی از سوی دولت برای رسانه ها به ویژه نمایشگاهی كه اكثر خبرگزاری ها و روزنامه ها جمعند وجود ندارد.

مهدی آیتی نماینده ادوار در مجلس در گفتگو با نما با اشاره به استفاده از فضای مجازی در سالهای اخیر ، گفت : قرن 20 و 21 را دوران انفجار اطلاعات می دانند و چقدر خوب است که در فضای انحصار رسانه های حاکمیتی کسی نمی تواند مانع از اطلاع رسانی از عموم مردم شود.
وی در ادامه اظهار داشت: این فضای بزرگ رسانه ای و اطلاع رسانی چنان پرقدرت فضا را پوشش می دهند که امواجشان تا دورترین نقاط و تا خانه های مردم هم رسوخ کرده است.
وی با اشاره به جنبه های مثبت این فضای رسانه ای ، اذعان داشت: امروزه دیگر حاکمان قدرتمند نمی توانند اخبار را در انحصار خود بگیرند و خبر راست را دروغ و خبر دروغ را راست جلوه دهند و در واقع این رسانه ها هستند که بر جهان حکومت می کنند.
وی با اشاره به نقش رسانه های عمومی در جهان ، تشریح کرد : این رسانه های عمومی هستند که می توانند برای احقاق حق مردم در جهان فعال باشند و به نوعی دموکراسی پویا را گسترش دهند و به مسائلی همچون حقوق بشر بپردازند.
وی افزود: در جامعه شاهد هستیم که اگر کوچکترین خطایی از دولتمردان در زمینه های فرهنگی ، اجتماعی ، سیاسی و اقتصادی رخ دهد دیگر جای تحریف وجود ندارد و مردم از طریق رسانه های عمومی از جزییات مطلع می شوند و این مساله می تواند یکی از تاثیرات فراگیری رسانه ها در جهان امروز باشد.
آیتی با تاکید بر اینکه در بسیاری از مواقع رسانه ها مانعی برای رشد فساد و آسیب های اجتماعی بوده اند ، تصریح کرد: زمانی که دولتمردان بدانند که زیر ذره بین مردم و رسانه ها قرار دارند ، قطعا توجه بیشتری نسبت به عملکرد خود خواهند داشت و روند قانونی را بهتر طی خواهند کرد.
وی در پایان با اشاره به برگزاری نمایشگاه مطبوعات و عدم حضور رییس جمهور در روزهای ابتدایی این نمایشگاه، خاطر نشان کرد: شاهد بودیم که آقای روحانی در نمایشگاه مطبوعات حضور پیدا نکرد و این مساله نشان دهنده این است هیچ حمایتی از سوی دولت برای رسانه ها به ویژه نمایشگاهی که اکثر خبرگزاری ها و روزنامه ها جمعند وجود ندارد.


۱۳۹۶/۸/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...