نسخه چاپی

رحیمی در گفتگو با نما:

افزایش 50 درصدی جرائم فضای مجازی/ كاربران اینترنتی مراقب اطلاعات شخصی خود در فضای مجازی باشند

افزايش 50 درصدي جرائم فضاي مجازي/ كاربران اينترنتي مراقب اطلاعات شخصي خود در فضاي مجازي باشند

رییس پلیس شهر تهران گفت: امسال جرایم فضای مجازی بیش از 50 درصد رشد داشته است و این رقم آماری است كه در شهر تهران اعلام شده است و این درحالیست كه بیش از 71 درصد كشف جرم نیز صورت گرفته است.

رحیمی رییس پلیس شهر تهران در حاشیه نمایشگاه مطبوعات در گفتگو با خبرنگار نما درباره نقش فضای مجازی در جامعه گفت: این پدیده ای است که در چند سال اخیر در جامعه ما ورود پیدا کرده است و کم کم به سن نوجوانی نزدیک می شود.
وی با اشاره به روند رو به رشد فضای مجازی و ایجاد شبکه های مختلف در این فضا، اظهار داشت : با توجه به اینکه پلیس فتا و سایبر اقدامات مهمی را در زمینه فضای مجازی انجام می دهند اما باید گفت که جرایم سایبری و فضای مجازی به شدت در حال رشد است.
وی ادامه داد: توصیه بنده به عنوان بخشی از دستگاه امنیتی و پلیسی کشور به مصرف کندگان فضای مجازی این است که به شدت مراقب اطلاعات خود باشند و اجازه ندهند که سودجویان از این فضا به حریم شخصی آنها نفوذ کرده و بنیان خانوادگی آنها را برهم بزنند.
وی با تاکید بر اینکه کاربران فضای مجازی باید توانمندی خود را در استفاده از فضای مجازی افزایش دهند، اذعان داشت: علم و آگاهی نسبت به این فضای پر مخاطره قطعا می تواند از میزان پرونده های جرایم در اداره پلیس بکاهد.
وی با ارائه آماری در خصوص میزان پرونده های وروردی به دستگاه پلیس، توضیح داد: امسال جرایم فضای مجازی بیش از 50 درصد رشد داشته است و این رقم آماری است که در شهر تهران اعلام شده است و این درحالیست که بیش از 71 درصد کشف جرم نیز صورت گرفته است.
وی متذکر شد: فضای مجازی به طور طبیعی چیز خوبی است به شرطی که کاربران نحوه ی استفاده از آن را بدانند و حقوق دیگران را نیز رعایت کنند.
وی در پایان یادآور شد: مردم عزیز بدانند که پلیس با اقتدار روز افزون با تخلفات ، جرایم ، معتادین ، خرده فروشان و سارقین و هرآنچه که موجب سلب آسایش و امنیت مردم می شود برخورد خواهد کرد و طرح های جدیدی برای بهبود کار در نظر گرفته ایم.


۱۳۹۶/۸/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...