نسخه چاپی

در گفتگو با نما مطرح شد:

از همه جای فوتبال در گفت و گو با علی دایی

عکس خبري -از همه جاي فوتبال در گفت و گو با علي دايي

همه ما فوتبالی‌ها خوشحال می‌شویم یك روز مشكلات باشگاه‌های ما حل شود و هیچ تیمی دچار این مشكلات نباشد؛ ولی متاسفانه خبرهایی كه برای رفع مشكل باشگاه‌ها می‌شنویم و مسائلی كه عنوان می‌شود، صحت ندارد؛ متاسفانه برخی از دستگاه‌های ذی ربط با سوء استفاده از موقعیت‌های شغلی و اختیاراتشان به ضرر طلبكاران و به ناحق، دستوراتی داده‌اند كه دوباره این مسائل را ماست مالی كنند و شاهد چنین اتفاقاتی هستیم.



علی دایی از آن دست آدمهایی است که هیچ وقت ازش سیر نمی شوی، فوتبال ایران را همه جای دنیا با او می شناسند و رکورد برترین گلزن ملی او به نظر سالهای سال غیر قابل دسترسی برای دیگران است. او همانند مرحوم حجازی حرفهایش را بی پرده و بدون ترس می زند. به تمرین سایپا رفتیم و گفتگویی کوتاه از هر جای این فوتبال با دایی انجام دادیم که در ذیل می خوانید.
 
 گویا مشکلات حذف باشگاه های ایرانی از آسیا هم رفع شده است؟
 همه ما فوتبالی‌ها خوشحال می‌شویم یک روز مشکلات باشگاه‌های ما حل شود و هیچ تیمی دچار این مشکلات نباشد؛ ولی متاسفانه خبرهایی که برای رفع مشکل باشگاه‌ها می‌شنویم و مسائلی که عنوان می‌شود، صحت ندارد؛ متاسفانه برخی از دستگاه‌های ذی ربط با سوء استفاده از موقعیت‌های شغلی و اختیاراتشان به ضرر طلبکاران و به ناحق، دستوراتی داده‌اند که دوباره این مسائل را ماست مالی کنند و شاهد چنین اتفاقاتی هستیم.


آیا امیدوارهستید مشکلات داوری برطرف شود؟
 من نمی‌توانم در مورد سوال شما نظر خاصی بدهم و فقط امیدوارم شرایط بهتر شود. این چیزها ربطی به من ندارد و ما فقط باید کارمان را انجام دهیم. در ضمن من اطمینان دارم که تیمم از لحاظ فنی خوب است و حتی بهتر هم می‌شود اما اشتباهات داوری دیگر دست من نیست. اعتمادم را به داوران از دست داده‌ام. اول فصل گفتم که نمی‌خواهم در مورد داوری حرف بزنم اما متاسفانه کاری کردند که صحبت کنم. حتی برخی دوستانم وقتی که نتیجه گرفتیم به من گفتند که الان زمان حرف زدن است اما من مصاحبه‌ای انجام ندادم. اتفاقات اخیر مجبورم کرد که صحبت کنم. فقط امیدوارم که داوران به حق قضاوت کنند.فقط امیدوارم که این مشکلات برطرف شود.


یکی از معضلاتی که فوتبال ما با آن دست و پنجه نرم می کند قلیان کشیدن بازیکنان است، نظرتان راجع به این موضوع چیست؟

تمامی جامعه با این مشکلات مواجه هستند و این فقط مربوط به فوتبالیست‌ها یا ورزشکاران نیست. قلیان در جامعه ما تبدیل به یک اپیدمی شده است. به هر حال یکی سری چیزها در فرهنگ ما است که باید تغییر کند.


 زمان شما هم بازیکنان شب زنده داری و .... می کردند؟
 نمی شود گفت بوده یا نبوده؛ ولی قطعا در دوره ما به شدت الان نبود. من خودم وقتی بازی می کردم به ندرت 12 شب را می دیدم. همه چیز عوض شده است. من خودم خیلی چیزها را دیده ام؛ ولی نمی توانم بگویم و از طرفی گفتن من هم چیزی را درست نمی کند. من باید خودم را درست کنم بعد یقه بازیکن را بگیرم. وقتی من خودم شب زنده داری کنم، چگونه می توانم یقه بازیکن را بگیرم؟ وقتی مدیر فوتبال ما ساعت 5 صبح به هتل بر می گردد، از بازیکن چه توقعی دارید؟ متاسفانه جامعه عوض شده است. در بین جوانان به وفور دیده می شود. فوتبال هم جزوی از این جامعه است. مطمئنا این اتفاقات در فوتبال راحت رسانه ای می شود. یکی دو بار در دوران ما اتفاق افتاد و جریمه های بزرگی هم داشت. در بایرن مونیخ که بودم چند بازیکن رفتند و فردا هم بازی نداشتیم؛ ولی جریمه سنگینی شدند. نه از بکن بائر و نه دیگران نشنیدم که من 5 صبح می آیم به هتل و به کسی هم ربطی ندارد. منشی باشگاه وظیفه اش این بود که 10 شب به من زنگ بزند و ببیند من خانه هستم یا نه. بعد از 20 روز منشی بایرن خسته شد و دیگر زنگ نزد.


خیلی از فوتبال دوستان دوست دارند بدانند شما به عنوان آقای گل دنیا طرفدار مسی هستید یا رونالدو؟

روتالدو با پرتغال فاتح جام ملت های اروپا شد و لیگ قهرمانان و لالیگا را هم برد. این مسائل تاثیرگذار است اما در مجموع باید بگویم که مسی یک فوتبالیست خارق‌العاده و استثنایی است که نمونه او تا سال‌ها پیدا نخواهد شد. مسی قطعا بهتر از مارادونا و بهترین فوتبالیست تاریخ است.
 
مهاجمان شما گل زن نیستند و نمی توانند ضربات آخر را تبدیل به گل کنند؟

زدن ضربات آخر مادرزادی است و دست من نیست که این کار را انجام دهم؛ من تیم حریف را آنالیز می‌کنم. با تمرین کردن، بازیکن بهتر می‌شود ولی با تمرین کردن بازیکنی گلزن نمی‌شود چون گل کردن ضربه آخر مادرزادی است!


 نظرتان راجع به تعویض مربیان از سوی مدیران عامل چیست؟
 من مدیرعامل نبودم و نمی توانم به این سوال جواب دهم. هرکسی صلاح خودش را بهتر می داند. بعضی وقت ها این کار اشتباه است و بعضی وقت ها هم درست است. بهتر است مدیران اول فصل به این مسئله توجه کنند.


مطالباتان از تیم نفت و پرسپولیس به کجا رسید؟

ما متاسفانه وقتمان را فقط برای این چیزها صرف می کنیم. نمی دانم وضعیت نفت چه شده است. ما یک جلسه ای هم از طرف دوستان داشتیم؛ ولی چشمم آب نمی خورد که با این آدم ها نفت به سرمنزل مقصود برسد و کسی به حق و حقوقش برسد. از کسانی که در این امور دخیل هستند می خواهم که یک ضمانت بانکی یا چیزی را بگیرند. ببینند طرف این کاره است یا نه. معلوم نیست اصلا طرف می تواند بدهی ها را بدهد یا نه. وکیل من با وکیل باشگاه نفت صحبت کرد؛ ولی چشم من آب نمی خورد که مالک نفت این کاره شود.
 
 آیا خصوصی شدن استقلال و پرسپولیس به نفع فوتبال ماست؟

مطمئنا خصوصی کردن به نفع ماست. نمی شود که من معامله را انجام دهم بدون اینکه چیزی را نشان ندهم؛ مگر می شود ضمانت نامه نگیریم و استقلال و پرسپولیس را بدهیم. اگر خصوصی باشد و مدیران خوبی داشته باشد بالای 200 میلیارد سالیانه در می آورند. متاسفانه نمی توانیم این کار را بکنیم. ما بخاطر مسائلی نمی توانیم این دو را خصوصی کنیم. برای سلطانی فر احترام قائلم، ولی این کار یعنی خصوصی شدن این دو باشگاه ممکن نیست.


 جداشدن منصوریان از استقلال را به نفع فوتبال می دانید یا خیر؟

علیرضا از دوستان خوب من است و او را خیلی دوست دارم. در زمین شاید کنتاکتی ایجاد شود که آن هم طبیعی است. بیرون از زمین همه ما با هم رفیق هستیم. از این اتفاقی که برای منصوریان افتاد خیلی ناراحت هستم. اصلا دوست نداشتم که علیرضا اینگونه با لیگ خداحافظی کند. برای او آرزوی موفقیت می کنم و دوست دارم سریعتر به لیگ برگردد تا لیگ را جذابتر کند. امثال آقای منصوریان می توانند به فوتبال ما کمک کنند. ما باید از امثال او بهتر از اینها استفاده کنیم. ما هم هرکاری از دستمان بر بیاید برای منصوریان انجام می دهیم.

۱۳۹۶/۹/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...