نسخه چاپی

كرد در گفتگو با نما:

هویت ایرانیان به دست فراموشی سپرده شد/ مسئولان در خواب غفلت به سر می برند

عکس خبري -هويت ايرانيان به دست فراموشي سپرده شد/ مسئولان در خواب غفلت به سر مي برند

عضو كمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: طی سالهای اخیر عده ای از هموطنان در نبود اقدامات لازم و متناسب فرهنگی و عدم آگاهی بخشی موثر از سوی مسئولان امر نسبت به فرهنگ ملی،مذهبی مرسوم كشور با گرایش به فرهنگ غربی ترغیب به برگزاری مراسمات و جشن هایی شده اند كه هیچ تطابقی با آداب و رسوم و فرهنگ متمدن ایرانی اسلامی ندارد.

علی کرد عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درگفتگو با نما با اشاره به گرایشات غربی عده ای از هموطنان طی سالهای اخیر برای برگزاری جشن های خارجی در کشور، گفت: غفلت نهادهای فرهنگی و مسئولان امر در قوه اجرایی کشور نسبت به ایجادآگاهی هرچه بیشتر نسل جوان جامعه از فرهنگ و تمدن هزار ساله ایرانی،اسلامی که می تواند کشور را بی نیاز از الگو گیری و تقلید از فرهنگ غربی نماید سبب بروز چنین گرایشاتی شده است.
وی افزود: جشن های خارجی چون کریسمس، ولنتاین و هالووین و غیره، براساس باور غربی ها در کشورشان برگزار می شود و هیچ سنخیتی با باورهای ملی و فرهنگی جامعه ایرانی ندارد.
وی با بیان اینکه در کشور ما به اندازه کافی اعیاد، جشن ها و مراسمات ملی،مذهبی باشکوه و متنوع منطبق بر فرهنگ و باورهای ملی و مذهبی وجود دارد گفت: نبود اقدامات لازم و متناسب فرهنگی و عدم آگاهی بخشی موثر از سوی مسئولان امر نسبت به فرهنگ ملی،مذهبی مرسوم کشور سبب گرایش به فرهنگ غربی و ترغیب برخی به برگزاری مراسمات و جشن هایی شده که هیچ تطابقی با آداب و رسوم و فرهنگ متمدن ایرانی اسلامی ندارد.
وی با اذعان به غفلت صورت گرفته طی سالهای اخیر برای هرچه باشکوه تر برگزار شدن اعیاد ملی مذهبی در کشور، گفت: ضروری است نهادهای فرهنگی و مسئولان امر با خلاقیت و زیبایی بخشی هر چه بیشتر در راستای برگزاری و اجرای این جشن ها و اعیاد اقدام به شناساندن این مراسم به مردم نمایند تا با تبلیغ بیگانگان در راستای تهاجم فرهنگی دچار خود فراموشی در فرهنگ ملی کشور نشویم.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اذعان به اینکه در سالهای اخیر مردم ناخواسته جذب تبلیغات گسترده و پر زرق و برق برگزاری این برنامه ها در کشور شده اند، اظهار نمود: عده ای به قصد سودجویی و در آمد زایی و با توجه به جنبه اقتصادی این برنامه ها مبادرت به ترویج برگزاری این جشن ها در کشور می کنند که با شئونات اسلامی کشور مغایر است.
وی با انتقاد از ناکافی بودن اقدامات فرهنگی متناسب درکشور، گفت: وزارت ارشاد موظف است با بررسی اثرات نامطلوب تهاجم فرهنگی در کشور از برگزاری برنامه هایی که با ضربه زدن به فرهنگ جامعه سبب بدآموزی افراد بخصوص نسل جوان و کودکان در کشور می شود ممانعت به عمل آورده و بستر های لازم را در راستای چهارچوب های قانونی کشور و منطبق با اعتقادات عموم مردم برای برگزاری برنامه های مفرح ایجاد نماید تا دیگر شاهد تقلید صرف عده ای در کشور بخصوص در مسائل فرهنگی نباشیم.

۱۳۹۶/۹/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...