نسخه چاپی

موسوی لارگانی در گفتگو با نما:

اقتصاد مقاومتی فضای كسب و كار را بهبود می بخشد

عکس خبري -اقتصاد مقاومتي فضاي کسب و کار را بهبود مي بخشد

عضو كمیسیون اقتصادی مجلس گفت: همه وظیفه داریم با توجه به شعار سال 96 دست به دست بدهیم و علاوه بر دولت مردم نیز وارد عمل شوند و مطمئنا می توانیم 4 پله سقوط در فضای كسب و كار را تبدیل به 4 پله صعود كنیم به شرطی كه این امر تحقق پیدا كند.

حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی نایب رییس اول کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با نما، درباره معیار بانک جهانی برای رتبه بندی کشورها در فضای کسب و کار، گفت: این آماربر اساس میزان صادرات و واردات کالا توسط کشورها و امار بیکاری که توسط بانک مرکزی هر کشور اعلام میشود، صورت می گیرد.
وی در ادامه اظهار داشت: اگر صادرات در کشوری کمتر از واردات باشد، بدان معناست که رونق کسب و کار در کشور مورد نظر به نسبت تولید کاهش یافته است و اشتغال در شرایط مناسبی به سر نمی برد.
وی با اشاره به اینکه رتبه ایران در فضای کسب و کار مطابق آمار بانک جهانی 4 پله سقوط کرده است، اذعان داشت: آنطور که شاهد هستیم و مطابق آماری که در کشور توسط دولت ارائه شده است در شش ماهه نخست سال جاری مقدار قابل توجهی صادرات غیر نفتی کاهش داشته است و همین امر باعث افت رتبه فضای کسب و کار شده است.
وی افزود: در چند سال اخیر مقام معظم رهبری سالها رو با مباحث اقتصادی نام گذاری کردند و اگر مسئولین کشور و دولت های حاکم به نکات مهم توجه کرده بودند و درصد حتی پایینی به شعار سال عمل می کردند، مطمئنا امروز شاهد نتیجه ی بهتری در اقتصاد کشور بودیم.
وی تصریح کرد: همه وظیفه داریم با توجه به شعار سال 96 دست به دست بدهیم و علاوه بر دولت مردم نیز وارد عمل شوند و مطمئنا می توانیم 4 پله سقوط در فضای کسب و کار را تبدیل به 4 پله صعود کنیم به شرطی که این امر تحقق پیدا کند.
وی با تاکید بر وظایف دولت در سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی، توضیح داد: آنچه که در این سیاست ها توسط مقام معظم رهبری مشخص شده است از یک طرف وظایف قانون گذاری و اجرایی مشخص شده است و از طرفی نیزاز آنجایی که دولت به نوعی مصرف کننده بزرگی است رهبر فرمودند که باید بر خود حرام بداند کالایی که در کشور اماکن تولیدش وجود دارد از مشابه خارجی آن استفاده نشود.
وی اضافه کرد: قطعا این مساله تنها به دولت محدود نمی شود و مجلس و قوه قضاییه هم باید مقید به فرمایش مقام معظم رهبری باشند و از هیچ نوع کالای خارجی با شرایط ذکر شده استفاده ننمایند.
وی در پایان خاطر نشان کرد: مردم ما نیز وظیفه سنگینی را بر عهده دارند و اگر انتظار دارند که اشتغال رونق گیرد باید به این نکته توجه کنند که خرید کالای ایرانی می تواند به تولید داخلی کمک کند و نمی توان انتظار داشت فضای کسب و کار مثبت باشد اما از طرفی کوچکترین نیاز را از کالای وارداتی استفاده نمایند.




۱۳۹۶/۹/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...