نسخه چاپی

بازار دلالان كساد شد

در حالی كه دیگر در حوالی چهارراه استانبول تا میدان فردوسی تهران حتی صدای آرام «دلار.... دلار» نیز شنیده نمی‌شود و صرافی‌ها هم خلوت‌تر از همیشه به نطر می‌رسند برخی از افرادی كه نیازمند ارز هستند با مراجعه به صرافی‌ها دلار را با نرخ مصوب تهیه می‌كنند.

به گزارش نمابه نقل ازایسنا،مشاهدات از بازار ارز فروشان تهران نشان می‌دهد که بازار دلالی در این مناطق حسابی کساد شده و در حالی که می‌توان آنها را در گوشه و کنار معابر دید اما هیچ یک جرات ندارند مانند گذشته با دسته‌ای پول در دست بگویند: "دلار.... دلار..." با این حال آنها ادعا می‌کنند که هر کس هر میزان ارز بخواهد به او می‌دهند!

امروز همچنین مانند روزهای دیگر اگر تعدادی کمی جلوی یک صرافی بایستند باعث تجمع تعداد زیادی خریدار می‌شود، اما هیچ خرید و فروشی صورت نمی‌گیرد. از دیگر تجمع‌های مردمی در جلوی صرافی‌ها می‌توان به تجمع برای اطلاع از خرید و فروش صرافی‌هایی که برروی شیشه خود نوشته‌اند «خرید و فروش ارز نداریم، لطفا سوال نپرسید» و تجمع پشت سر یک فروشنده عادی آن هم به حجم پایین می‌توان اشاره کرد.

اما در کنار همین رکود خرید و فروش ارز حضور جوانی برای فروش دلار آن هم با قیمت مصوب 2800 تومان در یک صرافی توجه همه را به خود جلب کرد. این معامله هر چند با حجم اندک بود اما با دلار ۲۸۰۰تومان فروخته شد و صرافی همان ارز را به خریداری با قیمت ۲۸۵۰ تومان فروخت.

این فروشنده در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا گفت: حجم بسیار کمی دلار داشتم که برای جلوگیری از متضرر شدن، امروز با قیمت ۲۸۰۰ تومان به صرافی فروختم.

وی تصریح کرد: با وجود دلالان و خرید دلار با قیمت بهتر نسبت به صرافی‌ها به دلیل حجم کم دلار خود و کمبود وقت برای گشتن در بازار ارز دلار را با قیمت ۲۸۰۰ به صرافی فروختم.

او گفت: صرافی‌ها ارز دارند اما حاضر به فروش نیستند. حدود سه روزی است که به دنبال سه هزار دلار هستم اما کسی حاضر به فروش ارز خود نشده است.

امروز قیمت دلار در بازار آزاد (دلالی) حدود ۳۴۰۰ تومان است، اما عملا خرید و فروشی با این قیمت دیده نمی‌شود.

۱۳۹۱/۷/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...