نسخه چاپی

زهرا نعمتی در گفت و گو با نما:

با انتخاب ورزش دنیای جدیدی را تجربه خواهید كرد!

عکس خبري -با انتخاب ورزش دنياي جديدي را تجربه خواهيد کرد!

. من به شما این اطمینان را می‌دهم كه با انتخاب ورزش دنیای جدیدی را تجربه خواهید كرد و این دنیا می‌تواند شما را به تمام آرزوهای بزرگتان برساند و به یكی از افتخارات ورزش پارالمپیك در جهان تبدیل كند.

ملی‌پوش تیراندازی معلولان کشورمان زهرا نعمتی به عنوان عنوان بهترین ورزشکار ماه سپتامبر جهان معرفی شد،البته نعمتی تا فاصله 48 ساعت مانده به پایان این نظرسنجی با اختلاف بسیار زیادی نسبت به سایر گزینه‌ها در صدر بود و در واقع مشخص بود که این عنوان را کسب می‌کند. به هر حال انتخاب نعمتی به عنوان بهترین ورزشکار ماه سپتامبر رسماً از سوی سایت کمیته بین‌المللی پارالمپیک اعلام شد، نعمتی که از زلزله غرب کشور بسیار ناراحت است می گوید: در چنین شرایطی همه مردم باید برای کمک بشتابند و دست به دست هم بدهند تا از درد و رنج مردم زلزله زده کاسته شود.
 
 ابتدا می خواهم درباره حرکت روزهای اخیر در رابطه زلزله غرب کشور صحبت کنید.
 اتفاق واقعاً دردناکی بود و مرا بسیار ناراحت کرد. چند سال قبل چنین شرایطی را در کرمان داشتیم و به همین دلیل ابراز همدردی می‌کنم. متاسفانه هم‌وطنان زیادی از دنیا رفتند و تعداد بسیاری هم خانه خود را از دست دادند. در چنین شرایطی همه مردم باید برای کمک بشتابند و دست به دست هم بدهند تا از درد و رنج مردم زلزله زده کاسته شود.


 اهالی ورزش هم حمایت خوبی در روزهای اخیر داشته‌اند.

بله، این وظیفه ورزشکاران است که نه تنها در خوشی، بلکه در غم و اندوه کنار مردم باشند و به لحاظ روحی و روانی کمک کنند. شنیده‌ام که کیانوش رستمی و ساره جوانمردی مدال‌های طلای خود در المپیک و پارالمپیک 2016 را به حراج گذاشته اند. این اتفاق نشان دهنده از خودگذشتگی ورزشکانی است که چهار سال برای مدال طلا زحمت کشیده‌اند، اما حاضرند این مدال را برای مردم کشور هزینه کنند.


کمی از این حادثه تلخ فاصله بگیریم و به شرایط خودتان بپردازیم.

من در حال سپری کردن تمرینات بدنسازی هستم تا بتوانم در ماه‌های آینده تا زمان بازی‌های پاراآسیایی به آمادگی مطلوبی برسم. قرار است تا زمان آن بازی‌ها 10 مرحله تمرینات اردویی داشته باشیم که می‌تواند در آمادگی ورزشکاران بسیار موثر باشد.


 اولین رقابتی که باید در آن شرکت کنید، کدام مسابقات است؟

قرار است تورنمنتی به میزبانی امارات برگزار شود که فکر می‌کنم زمان آن برای 4 ماه آینده باشد.


هدف‌گذاری زهرا نعمتی به عنوان یکی از بانوان پرافتخار ایرانی برای ماه‌های آینده چیست؟

من به دنبال کسب مدال هم در بازی‌های آسیایی و هم پاراآسیایی 2018 جاکارتا هستم و تلاش می‌کنم تا زمان آن بازی‌ها رکوردهای خوبی را به ثبت برسانم و با آمادگی کامل به میدان بروم. البته باز هم تکرار می‌کنم که هیچ قولی مبنی بر کسب مدال نمی‌دهم، اما قول می‌دهم همه تلاشم را برای مدال‌آوری در این دو رویداد مهم به کار بگیرم.


 چندی پیش به عنوان یکی از اعضای کمیسیون ورزشکاران انتخاب شدید. در این باره توضیح دهید

این افتخار بزرگی است که به عنوان تنها ورزشکار پارالمپیکی در این کمیسیون باشم. از کسانی که به من رای دادند، تشکر می‌کنم که مرا قابل دانستند و امیدوارم جواب اعتماد آنها را بدهم. من حالا باید مسائل مختلف ورزش را به عنوان یکی از اعضای کمیسیون به مسئولان منتقل کنم که این وظیفه بسیار سنگینی است.


 ماه گذشته هم عنوان بهترین ورزشکار معلول جهان در ماه سپتامبر را به خود اختصاص دادید و حالا تنها ایرانی در سال 2017 هستید که به این افتخار می‌رسید.حس شما از این افتخار چیست؟

واقعاً افتخار بزرگی بود که با رای بالایی این افتخار نصیبم شد. تا جایی که خبر دارم، نه تنها مردم ایران، بلکه مردم کشورهای دیگر هم به من رای داده‌اند و این نشان می‌دهد که دنیا، نگاه ویژه‌ای به ورزش بانوان و ورزش معلولان در ایران دارد.این افتخار متعلق به همه مردم ایران است و آن را تقدیم به ورزش بانوان می‌کنم. امیدوارم به افتخارات بیشتر بتوانم پاسخ محبت‌ مردم و مسئولان را بدهم. آن چه که امروز برایم بیش از دو مدال طلای پارالمپیک اهمیت دارد اثبات این واقعیت است که با قدرت و اراده می‌توانم به هر دست نیافتنی دست پیدا کنم و هر ناممکنی را ممکن کنم. اگر امروز توانسته‌ام به موفقیتی دست پیدا کنم به خاطر دعای خیر پدر و مادر و مردم جامعه کشورم است که تا به امروز من را فراموش نکرده اند. علاوه بر مردم خوب ایران که همیشه از من حمایت می کنند، در این نظر سنجی بازخوردهایی از اقصی نقاط دنیا داشتم و پیامهایی از دوستان برزیلی، ژاپنی و سایر کشورها دریافت می کردم که در این نظر سنجی شرکت کرده و به من رای داده بودند و همه اینها نشان دهنده این است که ورزش بانوان ایران و به خصوص ورزش پارالمپیک ایران در دنیا دنبال و به آن توجه می شود.


 درباره جدایی کمیته های المپیک و پارالمپیک و تأثیر این تفکیک بر آینده ورزش معلولین چه نظری داری؟

واقعاً این تفکیک به نفع ورزشکاران پارالمپیک است چرا که ورزش پارالمپیک در مقایسه با المپیک هزینه های بیشتری را در پی دارد. همین مسئله باعث می شود که مسئولین هم به پارالمپیک نگاه جدی تری داشته باشند و در آینده این روند باعث پیشرفت و توجه های بیشتری به حوزه معلولین می شود.


 به عنوان یک اسطوره چه پیامی برای کودکان و نوجوانان معلول کشورمان دارید؟

پیام من به عنوان نماینده ورزشکاران قهرمان پارالمپیک به تمام کودکان و نوجوانان معلول کشور پیام امید و شادابی در مسیر جنبش پارالمپیک است. من به شما این اطمینان را می‌دهم که با انتخاب ورزش دنیای جدیدی را تجربه خواهید کرد و این دنیا می‌تواند شما را به تمام آرزوهای بزرگتان برساند و به یکی از افتخارات ورزش پارالمپیک در جهان تبدیل کند.


۱۳۹۶/۹/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...