نسخه چاپی

علیرضا بیگی درگفتگو بانما:

دولت همچنان چشم به خارج دوخته است/مسئولین عزم جدی برای اجرای اقتصاد مقاومتی ندارند

عکس خبري -دولت همچنان چشم به خارج دوخته است/دولت عزم جدي براي اجراي اقتصاد مقاومتي ندارد

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر تاكنون موفق نبوده ایم به این دلیل است كه اقتصاد كشور را به بیرون از مرزهای گره زدیم در حالی كه تكیه گاه ما باید بر تقویت مبانی اقتصاد درونی كشور باشد.

احمد علیرضا بیگی عضو کمیسیون شورا ها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت نامطلوب اقتصاد کشور، گفت: در شرایط بوجود آمده ناشی از سیاست های ناکارآمد دولت در اقتصاد متاسفانه با عدم امنیت بازاراقتصادی و افزایش هر روزه قیمت کالاهای اساسی مورد نیاز مردم روبرو هستیم.
وی با ابراز نگرانی از فضای ناامن اقتصادی کشور و با انتقاد از سود بالای بانکی، گفت: دولت در وضعیت وخیم اقتصادی حاضر به پذیرش بحران بازار اقتصادی کشور نیست تا بتوان با پذیرش واقعیت وتغییر نگرش در نوع عملکرد برای بهبود شرایط گام برداشت.
وی اظهار نمود: در شرایط فعلی با سیاست های دولت صرف وجود سرمایه های فراوان مردمی در کشور کسی حاضر نیست ثروت و سرمایه خود را در امر تولید که اشتغال آفرین است صرف نماید،همه ترجیح می دهند به سود بانکی 15 درصدی که تا 20 و 22 درصد و حتی بیشتر از سوی بانک ها پرداخت می شود برسند و مرگ تدریجی اقتصاد کشور را رقم بزنند.
وی خاطر نشان کرد: مجلس در بعد اقتصاد مقاومتی و رونق تولید دائما"در راستای اجرای برنامه توسعه ششم به دولت تکلیف می کند تا اقدام تاثیر گذاری نمایند ولی با وجود گذشت 7-8 ماه از ابلاغ برنامه به دولت که باید مقدمات اجرا آماده می شد متاسفانه کارها چنان به کندی پیش می رود که گویی هیچ رغبتی به اجرای برنامه های اقتصادمقاومتی در کشور وجود ندارد.
علیرضا بیگی تاکید نمود: نمایندگان مجلس به ناچار با فراخوان وزرا گزارش کار مطالبه می کند ولی به جهت فقدان اراده دولت با نگرش خاصی که در آن وجود دارد و گشایش اقتصاد را در گرو بهره مندی از مواهب و محبت های بیرون از کشور می بیند و کمتر به تقویت مولفه های درونی اقتصاد توجه می کند اقدامات مجلس نیز نتوانسته سبب گشایش و تغییر نگرش دولت در وضعیت بحرانی اقتصاد کشور شود .
وی با اشاره به موفقیت کشور در بعد نظامی برای حفظ امنیت، گفت: اگردرشرایط متلاطم منطقه ایران جزیره ثبات،امنیت و آرامش است به واسطه تکیه بر قدرت درون زا است در حالی که کشورهای منطقه در آتش جنگ و ناامنی می سوزند جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر نیروی داخلی توانسته امنیت پایدار ایجاد کند.
نماینده مردم تبریزدر ادامه افزود: متاسفانه در مسئله اقتصاد چنین رویکرد واستراتژی در دولت وجود ندارد، تکیه کشور به واردات است و به همین علت ماشاهد عدم گشایش گره های اقتصادی هستیم و اگر تاکنون موفق نبوده ایم چون غیر از این فکر کرده ایم و اقتصاد کشور را به بیرون از مرزهای کشور گره زدیم در حالی که تکیه گاه ما باید بر تقویت مبانی اقتصاد درونی کشور باشد.

۱۳۹۶/۹/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...