نسخه چاپی

طلوع خورشید ولایت در خراسان شمالی

حمیدرضا ترقی

اي شكوه شعر من، اي تمام باورم
در طنين نام تو اقتدار كشورم
27 سال اميد و انتظار مردم خراسان شمالي به سر رسيد و هواپيماي رهبر عزيز انقلاب بر باند قلبهاي پرطپش مردم ولايتمدار خراسان شمالي كه در پهناي باند سفره گل انداخته بودند فرود آمد و عاشقان ولايت آن استان توانستند رهبرشان را چون نگيني در برگرفته و حقيقت انتظار و هيجان حضور و ظهور و جلوه‌هاي ولايت‌بيني را درك نمايند. خراسان شمالي تجلي تنوع قومي و مذهبي و عصاره‌اي از همزيستي مسالمت‌آميز شيعه و سني و كرد و ترك و فارس است. استاني نو و جوان با قابليت‌هاي توسعه‌اي فراوان و نيازمندي‌هاي متعدد براي رشد و رفع محروميت.
امام جمعه و نماينده ولي فقيه گذشته استان آيت الله مهمان‌نواز كه به بركت حضور رهبري از بستر كسالت و بيماري بلند شده و جاي خود را به امام جمعه جديد داده سالها توانست در تنظيم روابط انساني و اسلامي قوميت‌هاي مذهبي و فرهنگي تلاش ارزشمندي داشته و وحدت و يكپارچگي ملي مردم استان را حفظ نمايد و با توسعه فرهنگ زكات زمينه رشد و بركت را در كشاورزي و دامداري استان پديد آورد.
استقبال بي نظير مردم خراسان شمالي از رهبر معظم انقلاب كه مسير كوتاه فرودگاه تا استاديوم ورزشي شهر بجنورد را به ساعتها انتظار تبديل كرد و حضور مردم از سحر روز چهارشنبه 19/7/91 در استاديوم ورزشي حاكي از عشق عميق مردم آن استان به رهبري بود كه اين انتظار با اذان ظهر به ديدار بدل شد.
مردم خراسان شمالي از سراسر استان با ماشين و بسياري با پاي پياده براي شركت در اين مراسم استقبال خود را به بجنورد رساندند تا نشان دهند كه ملت ايران از تاريخ صدر اسلام آموخته است كه هيچگاه علي(ع) و ولي خود را تنها نمي‌گذارد و همچنان حامي و پشتيبان و مطيع ولايت است.
مردم خراسان شمالي مي‌گفتند:
آمده‌ايم تا جان دهيم، سر بر آستان ولايت نهيم
رهبر فرزانه انقلاب ديدار خود از باب‌الرضا(ع) را با صلوات خاصه امام هشتم(ع) در روز زيارتي مخصوص آن حضرت آغاز كردند و با تأكيد بر طبيعت زيبا و عمق غناي فرهنگي و برجسته و منابع طبيعي متنوع و استعدادهاي كشاورزي و معدني و صنعتي و جاذبه‌هاي گردشگري ناشناخته كه محل عبور ميليونها زائر امام هشتم(ع) است، به شور و نشاط و سرزندگي مردم استان مدال دادند و تعلق 50 سردار و 2772 شهيد و 600 جانباز در اين استان را نشان دهنده فداكاريها و ايثارگري‌هاي مردم اين استان در دفاع از انقلاب اسلامي دانستند. غيوري و مرزداري و سرزندگي و شجاعت و همزيستي مسالمت‌آميز، همراه با مهرباني و سلامت، برجستگي‌هاي ارزشمند مردم خراسان شمالي براي حركت به سوي قله‌هاي رشد و تعالي است كه بايد با نقشه راه و تعيين هدف انقلاب اسلامي همراه شود و اين هدف، پيشرفت همه جانبه مادي و معنوي است.

۱۳۹۱/۷/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...