نسخه چاپی

پیش‌بینی هوای سه روز آینده كشور

مدیركل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی كشور با اشاره به كاهش دما در نیمه شمالی كشور طی ۴۸ ساعت آینده گفت: سرد شدن هوا، كاهش بارشها و افزایش آلاینده‌های جوی موجب كاهش كیفیت هوا در كلانشهرها و شهرهای صنعتی خواهد شد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با اشاره به کاهش دما در نیمه شمالی کشور طی ۴۸ ساعت آینده گفت: سرد شدن هوا، کاهش بارشها و افزایش آلاینده‌های جوی موجب کاهش کیفیت هوا در کلانشهرها و شهرهای صنعتی خواهد شد.

احد وظیفه، درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: جریانات سرد شمالی به همراه عبور موج بارشی از کشور امروز و فردا نیز اثرات خود را در نیمه شمالی کشور به جا می‌گذارد.

وی ادامه داد: براساس پیش‌بینی‌ها بارشها امشب نیز در گیلان، مازندران، خراسان شمالی و خراسان رضوی به صورت پراکنده ادامه خواهد یافت؛ بارشها در نقاط سردسیر و کوهستانی غالباً به شکل برف خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: کاهش دما که از روز گذشته نیمه شمالی کشور را در برگرفته امروز هم در شمال شرق و شرق کشور ایجاد می‌شود که این وضعیت در برخی مناطق با وزش باد شدید همراه خواهد بود.

به گفته وظیفه، طی روزهای یکشنبه و دوشنبه هوای سرد در نیمه شرقی کشور ماندگار خواهد بود و بنابر پیش‌بینی‌ها کاهش دما بین 2 تا 8 درجه است.

وی افزود: در برخی ساعات روزهای یکشنبه و دوشنبه بخشهایی از مناطق شرق و جنوب شرق کشور با وزش باد شدید و گرد و خاک مواجه می‌شوند.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با اشاره به وضعیت غرب کشور نیز اظهار کرد: طی دو روز آینده نیمه غربی کشور با جوی پایدار همراه خواهد بود ضمن اینکه افزایش آلاینده‌های جوی هم در شهرهای صنعتی و پرجمعیت همانند تهران پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه تصریح کرد: طی روزهای یکشنبه و دوشنبه دریای عمان و تنگه هرمز به سبب وزش باد شدید مواج پیش‌بینی می‌شود و مسافران به همراه افراد محلی باید به اخطارها توجه داشته باشند.

وی، راسک در استان سیستان و بلوچستان را با 31 درجه بالای صفر گرم‌ترین و خیرآباد زنجان با 10 درجه زیر صفر را سردترین نقطه کشور دانست و گفت: دمای هوای تهران امروز در گرمترین لحظات به 13 درجه بالای صفر رسید.

۱۳۹۶/۹/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...