نسخه چاپی

رفتار انقلابی سرباز امام

عکس خبري -رفتار انقلابي سرباز امام

نامه رئیس سازمان سیا به سردار سرلشكر قاسم سلیمانی اولین بار از سوی مسئول دفتر رهبر معظم انقلاب رسانه‌ای شد.


نامه رئیس سازمان سیا به سردار سرلشکر قاسم سلیمانی اولین بار از سوی مسئول دفتر رهبر معظم انقلاب رسانه‌ای شد. حجت‌الاسلام و المسلمین محمد محمدی‌گلپایگانی در این باره گفته است؛ رئیس سازمان سیا از طریق یکی از رابطان خود در منطقه، نامه‌ای برای فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فرستاد، اما او با امتناع از دریافت نامه گفت «نامه تو را نمی‌گیرم و نمی‌خوانم و اصلاً با این افراد صحبتی ندارم.» گفتنی است در حالی که طرف ایرانی از محتوای نامه خبری نداشت، رئیس سازمان سیا محتوای این نامه را افشا کرد و مدعی شد، برای سردار قاسم سلیمانی نامه‌ای ارسال کرده و درباره حمله به منافع آمریکا در عراق به وی هشدار داده است. اکنون این سؤال پیش می‌آید که چرا این فرمانده نیروی قدس سپاه با بی‌اعتنایی از کنار پیام محرمانه رئیس سازمان سیا گذشته است؟
1ـ رئیس سازمان سیا در آستانه شکست داعش به دنبال تهدید ایران و نیروهای مقاومت بوده است و بی‌اعتنایی و به حساب نیاوردن دشمن بهترین پاسخ از نظر عملیات روانی محسوب می‌شود. 2‌ـ یکی از روش‌های کنترل حریف در عرصه جنگ نرم و سخت استفاده از فن «محک زدن» است، این شیوه نوعی اثر بازگشتی برای فرد اعمال‌کننده دارد و میزان شناخت وی را افزایش می‌دهد؛ سردار سلیمانی با این رفتار پیام خود را با قدرت و با کمترین هزینه به مقام آمریکایی ابلاغ کرده است.3‌ـ روش در نظر گرفتن حق برای خود یکی از رفتارهای آمریکا است که در بحران‌های مختلف سعی می‌کند سهم کیک خود را کنار بگذارد؛ اما سردار سلیمانی با این شیوه آمریکا را فاقد هرگونه سهم دانسته است.4‌ـ تفرقه‌اندازی یکی دیگر از شیوه‌های آمریکا در این نامه بوده که آمریکا سعی کرده است در گرماگرم پیروزی میان قوای مقاومت با این نامه عملیات روانی گسترده‌ای را با هدف تفرقه‌اندازی میان نیروها دامن بزند که این حربه هم به شکست انجامید.
نکته آخر اینکه این رفتار نوعی خودباوری و بازگشت به هویت انقلابی خویش است؛ چه بسا اگر این نامه برای هر یک از مقامات سطح اول کشورهای منطقه ارسال می‌شد؛ پاسخ آن را با احترامات ویژه می‌دادند و این در حالی است که سرباز امام خامنه‌ای کمترین اعتنایی به چنین چیزهایی ندارد.

۱۳۹۶/۹/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...