نسخه چاپی

اردوغان: در تركیه شیعه و سنی نداریم/ جوانان گرفتار بازی نشوند

رئیس‌جمهور تركیه با تاكید بر تلاش برخی برای ایجاد اختلاف میان مسلمانان، گفت: جوانان نباید گرفتار اختلاف‌های مذهبی شوند.

به گزارش نما، باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه ینی شفق، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، دیروز در سخنانی در نشست تشکیلات استانی حزب حاکم عدالت و توسعه در ایغدیر، به جوانان توصیه کرد که گرفتار اختلافات مذهبی نشوند.

او گفت: نباید گرفتار بازی کسانی شوید که در پی ایجاد تفرقه میان ما هستند. ما سنی نداریم، شیعه نداریم، علوی نداریم، فقط اسلام داریم. ما غیر از اسلام چیزی نداریم و باید برای خاطر خدا همدیگر را دوست بداریم. ۸۰ میلیون مردم ترکیه اعم از ترک، کرد، آذری و دیگر قومیت‌ها یک ملت واحد هستند.

رئیس‌جمهور ترکیه در بخش دیگری از سخنرانی خود به شدت از حزب اصلی مخالف دولت در مجلس ترکیه انتقاد و آن را حزب اصلی خیانت توصیف کرد.

اردوغان با اشاره به ادعا‌های حزب جمهوریت خلق (در خصوص افراد خانواده و نزدیکان وی) گفت: ما با حزب مواجهیم. این حزب به راحتی دروغ می‌گوید، از صبح تا شب افترا زدن را فعالیت سیاسی می‌پندارد. حزب اصلی مخالف دولت در مجلس ترکیه، به مرکز تبلیغات منفی فتو (گروه فتح‌الله گولن) تبدیل شده است.

او با انتقاد شدید از کمال قلیچدار اوغلو، رئیس حزب جمهوریت خلق ترکیه، او را بیماری توصیف کرد که به صورت مداوم دروغ می‌گوید.

رئیس جمهور ترکیه خاطر نشان کرد، پس از کودتای نافرجام ۱۵ ژوئیه شکایت‌هایی را که علیه این شخص به دادگاه‌ها داده بودم به منظور حفظ یکپارچگی و اتحاد پس گرفتم.

اردوغان گفت: تصور می‌کردم که این شخص بر سر عقل خواهد آمد و رفتار خود را تغییر خواهد داد، اما به رغم بزرگواری که ما از خود نشان دادیم، این شخص رفتار خود را تغییر نداد.

۱۳۹۶/۹/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...