نسخه چاپی

سهراب مرادی ركورد جهان را شكست/خدا قوت پهلوان

عکس خبري -سهراب مرادي رکورد جهان را شکست/خدا قوت پهلوان

سهراب مرادی توانست پس از 17 سال ركورد جهان را بشكند.او امشب 3 نشان طلای یكضرب، دوضرب و مجموع را به دست آورد.این در حالی است كه ایوب موسوی دیگر وزنه‌بردار كشورمان هم به 2 نشان برنز دوضرب و مجموع دست پیدا كرد.

به گزارش نما به نقل از خبرآنلاین؛رقابت های دسته 94 کیلوگرم وزنه برداری قهرمانی جهان در حالی آغاز شد که ایران دو نماینده به نام های سید ایوب موسوی و سهراب مرادی داشت.

حرکت یکضرب


ابتدا نخستین وزنه بردار ایران یعنی ایوب موسوی روی تخته رفت.مربیان برای او وزنه 166 کیلوگرمی را انتخاب کردند که ایوب در مهار نخستین وزنه ناکام بود!دوباره نوبت خودش بود تا برای مهار این وزنه به روی تخته برود.ایوب این بار مصمم بود تا وزنه را مهار کند و در جدول باقی بماند.این مسابقات از آن جهت اهمیت دارد که چون امتیازها به قهرمانی تیم ها کمک زیادی می کند پس بهتر است که وزنه برداری از گردونه رقابت ها خارج نشود!موسوی در حرکت دوم خودش توانست وزنه 166 کیلوگرمی را مهار کند تا هم خیال خودش را راحت کند و هم خیال اعضای کادر فنی را.

اعضای کادر فنی برای حرکت سوم ایوب موسوی وزنه 171 کیلوگرمی را انتخاب کردند.وزنه ای که از لحاظ امتیازی می توانست ایران را چندین رتبه در جدول بالا ببرد.ایوب برای مهار این وزنه غیرت به خرج داد و علیرغم فشاری که رویش بود توانست این وزنه را مهار کند.

پس از ایوب موسوی،سهراب مرادی دومین وزنه بردار ایران در وزن 105 کیلوگرم بود.سهراب برای حرکت الو به راحتی توانست وزنه 176 کیلوگرمی را مهار کند.او که در تمرینات و به صورت غیر رسمی رکورد جهان را شکسته است امید زیادی داشت تا بتواند در یک دیدار رسمی این کار را انجام بدهد.

مربیان تیم ملی برای حرکت دوم وزنه 182 کیلوگرمی را برای سهراب انتخاب کردند.این وزنه همان وزنه ای بود که مرادی درالمپیک هم موفق به مهار آن شده بود.

در حرکت سوم سهراب اما غافلگیر شد.او که خودش را برای حمله به رکورد یکضرب کاکیاس ویلیس _188 کیلوگرم)آماده کرده بود به دلیل تلاش بی وقفه "سوبیروف"ازبک که 183 کیلوگرم را زده بود مجبور شد وزنه 184 کیلوگرم را انتخاب کند تا مدال طلا از دستش نپرد.

حرکت دو ضرب

با شروع حرکت دو ضرب مثل حرکت یکضرب این ایوب موسوی بود که به عنوان نخستین نماینده ایران روی تخته آمد.بیرانوند برای او وزنه 208 کیلوگرمی را انتخاب کرده بود.وزنه ای که ایوب به راحتی آن را مهار کرد.

در حرکت دوم موسوی باید وزنه 214 کیلوگرمی را مهار می کرد.موسوی پشت وزنه ایستاد و 214 کیلوگرم را به سختی روی سینه کشید اما در بالابردن آن تلاش زیادی کرد و در نهایت این اتفاق افتاد.

ایوب موسوی برای اینکه بتواند مدال نقره و مجموع را به دست بیاورد باید وزنه 218 کیلوگرمی را مهار می کرد.وزنه ای سخت و سنگین.ایوب این بار اما نتوانست این وزنه را مهار کند تا با همان 214 کیلوگرم به کار خودش در حرکت دو ضرب پایان بدهد.

پس از ایوب نوبت به سهراب مرادی رسید.مدعی اصلی وزن 94 کیلوگرم.سهراب برای حرکت نخست وزنه 220 کیلوگرمی را انتخاب کرد و به راحتی توانست آن را مهار کند.با مهار این وزنه مدال طلای مجموع برای او و ایران قطعی شد.

مرادی برای حرکت دوم خودش شانس این را داشت تا به رکورد کولسکی لهستانی حمله کند.این بار مربیان برای او 233 کیلوگرم را انتخاب کردند.سهراب با مهار دیدنی این وزنه موفق شد پس از سال 2000 این رکورد را بشکند و افتخاری دیگر را نصیب خودش و ایران کند.



۱۳۹۶/۹/۱۳

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...