نسخه چاپی

نیویورك‌تایمز: نفوذ پهپاد نشان از پیشرفت تسلیحاتی حزب‌الله دارد

عکس خبري -نيويورک‌تايمز: نفوذ پهپاد نشان از پيشرفت تسليحاتي حزب‌الله دارد

یك روزنامه آمریكایی نفوذ پهپاد حزب‌الله به عمق فلسطین اشغالی را نشان پیشرفت تسلیحاتی این جنبش دانست و نوشت: این علامتی است كه نشان می‌دهد حزب‌الله در صحنه باقی مانده و خود را برای نبرد آینده آماده كرده است.

به گزارش فارس، روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز با اشاره به سخنان شب گذشته سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان، نفوذ پهپاد این جنبش تا عمق مرزهای فلسطین اشغالی را نشانه‌ای از پیشرفت تسلیحاتی عمیق حزب‌الله از زمان جنگ 33 روزه دانست.

روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز به پوشش بخشی از سخنان سید حسن نصرالله پرداخت که پرواز این پهپاد ساخته شده در ایران را دستاوردی بی‌سابقه و نمادی از توانمندی نظامی حزب‌الله دانسته بود.

طبق نوشته این روزنامه، سخنان شب گذشته دبیر کل حزب‌الله لبنان تا کنون با واکنشی از طرف مقامات رسمی اسرائیل روبرو نشده است، اما انتظار می‌رود آنها انگشت اتهام را به سمت حامی حزب‌الله، یعنی ایران نشانه بگیرند.

یکی از مقامات ارشد اسرائیل که مجاز به افشای نام نبوده است، به روزنامه نیویورک‌تایمز گفت: «جای هیچ تعجبی نیست که دستگاه نظامی حزب‌الله تا اندازه زیادی در ایران ساخته شده باشد».

بنتا برتی، یکی از کارشناسان موسسه مطالعات امنیت ملی در تل آویو گفت ابه نظر وی ین موضوع که حزب‌الله مسئولیت ارسال این پهپاد را به عهده گرفته است این ظن را تقویت می‌کند که «نبرد سال 2006 توانسته است به حزب‌الله ضربه بزند اما آنها طی سالهای گذشته کاری بیش از جبران مافات انجام داده‌اند».

رژیم صهیونیستی در جنگ 33 روزه که با هدف آزاد سازی دو اسیر نظامی این رژیم در نزد حزب الله صورت گرفت، نتوانست به هیچ کدام از اهداف اولیه اعلام شده خود در این جنگ دست یابد و حزب الله لبنان توانست در این مدت ضربه سختی به اسرائیل وارد کند که در جنگ این رژیم با اعراب بی سابقه بود.

وی افزود: «آنها زرادخانه تسلیحاتی خود را به روز کرده‌اند. این چیزی است که ما آن را می‌دانستیم و علامت دیگری است که نشان می‌دهد حزب‌الله در صحنه باقی مانده و با آموزش‌های بیشتر برای دور بعدی مبارزه آماده شده است».

۱۳۹۱/۷/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...