نسخه چاپی

افغان‌ها كشته می‌شوند سایر كشور‌ها از آن سود می‌برند

بزرگان اقوام با برگزاری نشستی در حمایت از روند صلح در افغانستان اعلام كردند كه جنگ جاری توسط خارجی‌ها بر مردم این كشور تحمیل شده و راهبرد كنونی دولت نمی‌تواند طالبان را به مصالحه متقاعد كند.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری دانشجو، ده‌ها نفر از بزرگان اقوام در شرق افغانستان نشستی را در حمایت از روند صلح در ولایت پکتیکا برگزار کردند.

آن‌ها از مخالفان مسلح دولت افغانستان خواستند تا به روند صلح بپیوندند، زیرا جنگی جاری بر مردم این کشور تحمیل شده و کشورهای خارجی از این جنگ سود می‌برند.

«گلاخان» سرهنگ بازنشسته و بزرگ قومی به «رادیو انعکاس» گفت: در این جنگ افغان‌ها کشته می‌شوند، اما سایر کشور‌ها از آن سود می‌برند.

وی در ادامه از دولت افغانستان و مخالفان مسلح دولت خواست تا به صورت مشترک برای صلح بین‌افغانی‌ها در افغانستان تلاش کنند.

نماینده شهرستان «زرغون شهر» در این نشست اظهار داشت: مردم تحت هر عنوانی که کشته شوند سرانجام اتباع این کشور هستند پس دولت و مخالفان مسلح دست از کشتار یکدیگر بردارند.

آن‌ها تاکید کردند که شورای عالی صلح در افغانستان ظرفیت زمینه سازی برای مصالحه و متقاعد کردن طالبان را ندارند و دولت باید راهبرد جدیدی برای فرایند صلح در این کشور تدوین کند.

این در حالی است که تعدادی از فعالان افغان در عرصه صلح، حضور نیروهای خارجی در این کشور را بزرگترین مانع برقراری صلح در این کشور می‌دانند.

«عبدالسلام ضعیف» مقام سابق طالبان چند روز قبل در نشستی در کابل اعلام کرد اگر رهبر طالبان هم به روند صلح بپیوندد باز هم صلح در این کشور برقرار نخواهد شد، زیرا حضور نیروهای خارجی در این کشور عامل اساسی جنگ است.

۱۳۹۶/۹/۱۳

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...