نسخه چاپی

قاضی پور در گفتگو با نما:

احیای دریاچه ارومیه نیاز به برنامه كوتاه مدت و فوری دارد

عکس خبري -احياي درياچه اروميه نياز به برنامه کوتاه مدت و فوري دارد

به نظر می رسد حل مساله دریاچه ارومیه نیاز به یك برنامه ی كوتاه مدت و فوری دارد اما متاسفانه دست اندركاران این امر برای حل این معضل برنامه ی طولانی مدتی را در پیش گرفته اند كه متاسفانه نمی تواند مشكل بزرگ دریاچه ارومیه را حل كندو به نوعی نوشدارو پس از مرگ سهراب است.

نادر قاضی پور عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با نما با شاره به اینکه دریاچه ارومیه آخرین نفس های خود را می کشد، گفت: امسال نسبت به سال گذشته میزان بارندی کاهش داشته و همچنان منتظریم تا باران رحمت الهی بر سر دریاچه ارومیه ببارد تا این دریاچه از خطرات نابودی نجات پیدا کند.
وی در ادامه با بیان اینکه ستاد احیای دریاچه ارومیه تبدیل به ستاد مرگ آذربایجان شده است ، اظهار داشت : با توجه به عدم اطلاع ما از بسیاری از مسائل، اخیرا مطلع شدیم که این ستاد بسیاری از پروژه های عمرانی در این منطقه را تعطیل کرده است و مشخص نیست که هدف از این کار چه بوده است.
وی با اشاره به اینکه تعطیلی پروژه های عمرانی مشکلات عدیده ای را برای ارومیه به وجود آورده است ، اذعان داشت: تنها خروجی جلسات ستاد احیای دریاچه ارومیه، از بین رفتن دریاچه ارومیه را در پیش داشته است و باید گفت دریاچه ارومیه امروز تبدیل به مدفن فاضلاب های کارخانجات در این استان تبدیل شده است و پسماند و پساب های کارخانه ها روانه دریاچه می شود.
قاضی پور در پاسخ به اینکه اگر دریاچه ارومیه از بین برود چرا خطراتی را به دنبال خواهد داشت، تصریح کرد: همانند آنچه که امروز در استان خوزستان شاهد هستیم که مردم جنوب از مشکل ریزگردها رنج می برند، اگر دریاچه ارومیه از بین برود، نمک های معلق در هوا جان افراد را به خطر خواهد انداخت و عامل به وجود آمدن بسیاری از بیماری های جدی برای سالمندان، کودکان خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه دریاچه ارومیه حیات شمال غرب کشور و دومین دریاچه نمکی جهان است، افزود: دریاچه ارومیه زیست بوم هزاران پرنده و جاندار است که با از بین رفتن این زیست بوم آنها نیز از بین می روند و باید سازمان محیط زیست اقدامات جدی تری برای این معضل استان آذربایجان غربی کند.
نماینده مردم ارومیه در مجلس با ابراز تاسف از اینکه هیچ گونه واکنش سریعی در این باره صورت نمی گیرد، توضیح داد: به نظر می رسد حل مساله دریاچه ارومیه نیاز به یک برنامه ی کوتاه مدت و فوری دارد اما متاسفانه دست اندرکاران این امر برای حل این معضل برنامه ی طولانی مدتی را در پیش گرفته اند که متاسفانه نمی تواند مشکل بزرگ دریاچه ارومیه را حل کندو به نوعی نوشدارو پس از مرگ سهراب است.






۱۳۹۶/۹/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...