نسخه چاپی

استقبال چین از همكاری ایران با كشورهای منطقه

وزارت خارجه چین نسبت به افتتاح بندر چابهار در ایران ابراز امیدواری كرد و آن را در مسیر ارتقاء ثبات و رفاه منطقه برشمرد.

به گزارش نما به نقل از فارس، به دنبال افتتاح مرحله اول توسعه بندر شهید بهشتی چابهار ایران، وزارت خارجه چین نسبت به این رویداد ابراز خرسندی کرد.

به گزارش خبرگزاری هندی «پی تی آی» وزارت خارجه چین روز دوشنبه ابراز امیدواری کرد که راه اندازی بندر راهبردی چابهار در ایران، موجب شود تا هند به طور مستقیم با افغانستان داد و ستد کند و رقابت با بندر گوادر پاکستان موجب صلح و ثبات منطقه شود.

«ژنگ شوانگ» سخنگوی وزارت خارجه چین در پاسخ به سئوال خبرنگاران درباره دیدگاه پکن درباره این پروژه با توجه به سرمایه گذاری هنگفت این کشور در پروژه بندرگوادر در پاکستان ( 50 میلیارد دلار ) بدون اظهار نظر مستقیم گفت: «در مورد بندر چابهار می‌خواهم پاسخ اصولی بدهم. ما از توسعه روابط دوستانه بین کشورهای منطقه و همکاری سودمند دو جانبه استقبال می‌کنیم.»

وی در ادامه افزود: «امیدواریم که همکاری‌های مناسب بتوانند موجب حفظ صلح منطقه‌ای و ارتقاء ثبات و رفاه منطقه شوند.»

این منبع خبری در خاتمه نوشت: بندر چابهار به عنوان دروازه‌ای برای دستیابی به فرصت‌های طلایی تجاری برای هند، ایران و افغانستان با کشورهای آسیای مرکزی در نظر گرفته می‌شود.

بندر چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور از مزایای ویژه‌ای نظیر موقعیت جغرافیایی مناسب و ترانزیتی برخوردار است، همچنین دسترسی این بندر به آب‌های آزاد موجب شده که کشورهای آسیای میانه، هند، چین، افغانستان، پاکستان، عراق و کشورهای اروپایی نیز مایل باشند از این بندر برای عبور کالاهای خود استفاده کنند.

قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) پیمانکاری اجرای مرحله نخست توسعه بندر شهید بهشتی چابهار را برعهده داشت.

۱۳۹۶/۹/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...