نسخه چاپی

كی‌روش:بازی مراكش حكم فینال جام‌جهانی را دارد/ اسپانیا و پرتغال گربه هستند، ما موشه!

سرمربی تیم‌ملی می‌گوید آخرین بازی ایران قبل از سفر به روسیه، مقابل الجزایر برگزار می‌شود.

به گزارش نما به نقل از خبرآنلاین؛ کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی امشب میهمان برنامه 90 است. او در گفت و گو با عادل فردوسی پور توضیحاتی درباره آخرین شرایط تیم ملی داد؛
*آماده‌سازی تیم برای بازی‌ها مهم‌ترین چیز است.
*پنجاه درصد بازیکنان از ایرانی‌ها هستند و سایرین لژیونرها. ضمن اینکه باید بیشتر روی آماده‌سازی داخلی‌ها توجه کنیم.
*ما باید از این گروه راضی باشیم. من خودم بسیار هیجان‌زده هستم.
*شانس صعود ما به دور دوم دقیقا بستگی به سطح رقابتی بازیکنان داخل کشورمان دارد.
*با پیشنهاد من رئیس فدراسیون فقط تلاش کرد که دور یک هشتم لیگ قهرمانان این فصل را به تعویق بندازد. اما موفق نشد چون ژاپن و کره و استرالیا موافقت نکردند.
*سال ۲۰۱۴ توافق داشتیم که باشگاه‌ها بازیکنان را مرخص کنند و در اختیار تیم قرار دهند. اما این اتفاق کامل نیفتاد و در نهایت تیم‌ملی و خودشان ضرر کردند. برای مثال بازیکنی مثل امید ابراهیمی که جام‌جهانی را از دست داد.

*بازی مراکش مهمترین بازی ماست. بازی مقابل مراکش برای ما حکم فینال جام جهانی را دارد.

*من فقط روسیه را در ذهن داشتم تا در گروه ما قرار بگیرد. بعد از اینهمه قرعه کشی که در زندگی ام تجربه کرده ام، بنشینم و پذیرا باشم. بهتر است بنشیند و توکل کند به خدا. این تصمیمات از دست ما خارج است. اگر افتتاحیه را مقابل میزبان بازی می کردیم یک افتخار تکرار نشدنی بود. انرژی هایی که در فوتبال جاری است برای ما، اسپانیا و پرتغال را آورد.

*فکر می کنم در حال حاضر فینال جام جهانی مراکش است. تمرکز کامل روی این تیم. من امروز برنامه ام را خدمت ریاست فدراسیون ارایه کردم. ما از الان تا جام جهانی 7 بازی دوستانه خواهیم داشت. من تلاش می کنم که یکسری بازی های مهم را با تیم های آمریکای لاتین، دو بازی را با تیم های آفریقایی و دوست دارم بازیکنان با فضای فوتبال لاتین آشنا شوند چون بسیار فضای فوتبال دشواری است. دریبل می کنند. تیکی تاکا بازی می کنند و سرعت بالایی دارند. بازی مقابل اسپانیا و پرتغال مثل بازی با آرژانتین است. 90 دقیقه موش و گربه است. اگر می شد لباس گربه را تن مان کنیم می کردیم ولی اسپانیا و پرتغال این لباس را خریده اند. آنها گربه هستند. ما لباس موش را تن مان می کنیم و 90 دقیقه در زمین می جنگیم. آخر بازی ببینیم کی برنده است.

*کرواسی بلغارستان اوکراین و.. تیم هایی هستند که ما را به چالش می کشند. حتی ایتالیا. مصر هم خوب است. از طریق ارتباطات خودم یک بازی دوستانه تقریبا 95 درصد فیکس شده است. از طریق یکی از دوستان خودم توانستیم هماهنگ کنیم الجزایر به ایران بیاید. دوم ژوئن 2018 مقابل الجزایر بازی می کنیم. البته در روسیه هم یک بازی انجام می دهیم. در فروردین تلاش می کنیم با تیم های اروپایی مثل صربستان، کرواسی، بوسنی و بلغارستان بازی کنیم.

*نیاز به یک عزم داریم. همانطور که در جام جهانی برزیل دیدیم یک بار عملکرد خوب حتی می تواند از چند قهرمانی لیگ و سه قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا، بیشتر برای شما آبرو و اعتبار به همراه داشته باشد!

*افتخار و سربلندی کشور مهم است. ایران شور و شوق زیادی دارد. مردم ایران عاشق فوتبال هستند. هواداران فوتبال ایران استحقاق نتایج خوبی دارند. چیزی که می گویم شاید بعضی ها خوششان نیاید. واقعیت این است که در 7 سال گذشته باشگاهها از لحاظ نتیجه گیری بین المللی پرستیژی کسب نکرده اند.برای چی؟ مطمئنا باید یکسری مسایل تغییر کند. چرا نباید این دفعه فرصت را به تیم ملی بدهیم؟ برای جام جهانی روسیه؟

۱۳۹۶/۹/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...