نسخه چاپی

متخصص طب سنتی در گفتگو با نما:

واردات محصولات تراریخته بازی با جان مردم است

عکس خبري -واردات محصولات تراريخته بازي با جان مردم است

كارشناس و پژوهشگر طب سنتی گفت: ما نیاز به ریزعلی داریم تا بفهماند این قطار در خطر است و كار نابخردانه ای نیست اگر در این راه لباس به آتش بكشیم.

مهدی فهیمی کارشناس و پژوهشگر طب سنتی در گفتگو با نما با بیان اینکه امروزه بحث تراریخته در جهان به عنوان یک بحث چالش برانگیز مطرح است، گفت: در واقع محصولات تراریخته میان دوستداران محیط زیست و سلامت و از طرف دیگر کسانیکه علاقمندند ازقسمت های مختلف طبیعت پول در بیاورند به نوعی ابزار برای اقتصاد شخصی و خانوادگی تبدیل شده است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه در ایران طرفداران تراریخته، تمام دنیا را دور از فهم تعریف میکنند و خودشان را صاحب فهم معرفی مینمایند، اظهار داشت: این افراد شعارشان این است که چون اتفاقی نیفتاده، پس ما میتوانیم تراریخته را بیاوریم و 20 تا 30 سال برای استفاده در اختیار مردم قرار دهیم و بعد ببینیم چه اتفاقی می افتد.
وی افزود: اصولا در دنیا چنین برنامه هایی که بر روی سلامت عمومی یک کشور اثر می گذارد و یا حتی حدس زده میشود که میتواند سلامت یک ملت را به خطر بیندازد ، از موارد اجرایی آن کشور دور شده و انجام آنها جزو کارهای رادیکالی و حساس قرار میگیرد و فقط به آنها اجازه داده میشود در حد انجام آزمایش و تحقیقات به آن پرداخته شود.
پژوهشگر طب سنتی با تاکید براینکه در ایران علی رغم ممنوعیت تراریخته در سال بین 15 تا 20 میلیون تن اجناس تراریخته وارد میشود و در صنعت غذای حیوان و غذای انسان مورد استفاده قرار میگیرد، اذعان داشت: جای بسی تأمل داشته و این یک خیانت محرز به مردم ایران است و یقینا دستگاههای ناظر از جمله وزارت جهاد کشاورزی، سازمان محیط زیست و وزارت بهداشت باید پیرامون این موضوع پاسخگو باشند.
وی تصریح کرد: مردم باید آگاه شوند و کارشناسان باید دیدگاههای خود را مطرح و بحث نمایند؛ همچنین دیوان عدالت اداری به عنوان حامی ملت و دادستان کل کشور به عنوان کسی که حق ستاندن مطالبات مردم از ارگانها را میتواند داشته باشد، باید وارد این حوزه شوند و این موضوع را بررسی کنند که چرا و با چه اجازه ای 15 تا 20 میلیون تن محصولات تراریخته علی رغم ممنوعیت اش وارد شده است؟
وی اضافه کرد: آنچه موضوع را با اهمیت میکند این است که در شرایط فعلی موضوع تراریخته با تلاش نهادینه، تلاش استراتژیک و تلاش برنامه ریزی شده گروهی ساماندهی میشود که توانسته اند در سازمانها و نهادهای مختلف دولتی کسب سمت کنند و مثل مهره های شطرنج دقیق چیده شده اند و موافق ورود، کشت، فروش و مصرف تراریخته ها توسط مردم هستند و معتقدند تراریخته باید وارد کشور شود و میتواند برای این کشور کارساز باشد.
وی در پایان خاطر نشان کرد: بنده به عنوان کسی که بیش از 25 سال در زمینه سلامت با نگاه و دیدگاه پزشکی مواجه بود ه ام باید بگویم اگر لازم باشد لباسم را آتش بزنم،اگر داشته هایم را به آتش بکشم تا قطار 80میلیونی ایران که با این اتفاقات ناخوشایند جانشان به خطر افتاده است، سلامت بمانند انجام خواهم داد. ما نیاز به ریزعلی داریم تا بفهماند این قطار در خطر است و کار نابخردانه ای نیست اگر در این راه لباس به آتش بکشیم.

۱۳۹۶/۹/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...