نسخه چاپی

پیام بیت‌ كوینی رسانه‌های هلند

روزنامه سرشناس هلندی در سرمقاله خود، مردم این كشور را به منظور حمایت از اقتصاد این كشور، به فروش بیت كوین فرا خواند.

به گزارش نما ، مهر به نقل از راشاتودی نوشت: روزنامه روتردام هلند نوشت: گویی بانک های مرکزی جهان، در حال تسلیم شدن در برابر بیت کوین هستند و این موضوع می تواند قیمت این ارز دیجیتال را به ۱۰۰ هزار دلار برساند.

این روزنامه مشهور هلندی از مردم این کشور خواست تا به منظور حفظ و عدم کاهش قدرت بانک مرکزی، جلوگیری از بی ثبات شدن اقتصاد و ضعیف شدن دولت این کشور، بیت کوین های خود را به فروش بگذارند.

روتردام در مقاله ای تحت عنوان سقوط بیت می نویسد: شمار زیادی از تراکنش های بیت کوین در ارتباط با پولشویی و فرار مالیاتی انجام می گیرد که بر این اساس، بیت کوین می تواند همچون یک ابزار خرابکاری در دولت ها عمل می کند و بر خلاف اسکناس بدون پشتوانه، بیت کوین سودی برای دولت ها ندارد.

این روزنامه هلندی در ادامه به این نکته اشاره می کند که در حالیکه در زمان وقوع بحران اقتصادی، بانک های مرکزی قادر به تاثیر گذاشتن بر روی بانک ها هستند، شرایط اعتباری را تسهیل می دهند و مردم را به مصرف تشویق می کنند؛ اما کنترلی بر روی ارزهای رمزنگار ندارند و این موضوع می تواند شرایط را وخیم تر از زمان فعلی کند.

احتمالا خطر ابتدایی، این می تواند باشد که شرکت های فناوری به صورت فزاینده به آی پی او بیت کوین(عرضه اولیه عمومی) تبدیل می شوند که در صورت ترکیدن حباب بیت کوین، سرمایه گذاران دار و ندار خود را از دست می دهند؛ در صورتیکه هیچ نهاد مالی نظارتی، در این حوزه وجود ندارد.

روتردام در پایان به طرفداران بیت کوین در هلند می گوید: بیت کوین چیزی غیر از این نیست و قبل از آنکه اقتصاد این کشور را مختل کند آن را بفروشید و این ارز رمزنگار می تواند خیلی سریع سقوط کند.

۱۳۹۶/۹/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...